Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Politist ucis intr-o gara suceveana. Reactia ministrului de interne

Politist ucis intr-o gara suceveana. Reactia ministrului de interne

Autor:

Caz socant in Suceava. Un om al legii a fost injunghiat in timp ce patrula in gara Burdujeni.

 

20108533 1315905205187377 7383641251673891748 n politist 487x500 Politist ucis intr o gara suceveana. Reactia ministrului de interneAtacat din spate si lovit de mai multe ori, inclusiv in zona gatului, cu un obiect taios, agentul a fost ranit foarte grav. In ciuda faptului ca s-a incercat zeci de minute salvarea sa, agentul sef de politie Sorin Vezeteu, ajutor de sef de post la Postul de Politie Transporturi Feroviare Suceava, a pierit. Politistul avea 38 de ani si era tatal a doi copii.

Drama a avut loc seara trecuta, iar cauzele care l-au facut pe suspect sa comita oribilul gest sunt inca neclare. Ce se stie este ca un barbat a ajuns pe mana oamenilor legii, in acest caz, faptul confirmat si de catre ministrul de Interne. “Suspectul a fost prins si este cercetat! Sunt alaturi de familia indurerata si de colegii din Politia Transporturi Feroviare ai agentului Vezeteu Sorin, ajutor sef post la Postul de Politie TF Suceava. Impreuna cu echipa de conducere din Ministerul Afacerilor Interne voi face toate cele necesare pentru a-i ajuta in aceste momente grele”, a transmis, printre altele, Carmen Dan, intr-un mesaj pe Facebook.

sursa foto: Facebook/Politia Romana


3 comentarii to Politist ucis intr-o gara suceveana. Reactia ministrului de interne

  1. Nelu Stiuca

    DUMNEZEU SA-L IERTE PE SORINN SI SA-L ODIHNEASCA IN RANDUL CELOR DREPTI SI SFINTI. DUMNEZEU SA DEA PUTERE SI NADEJDE FAMILIEI INDOLIATE.
    Atat la nivelul central cat si in cadrul componentelor sistemului structura de personal in cadrul M.A.I nu este rezultatul unor dimensionari stiintifice (realiste), nu reflecta nevoile obiective pentru asigurarea functionarii acestora si nu raspunde totdeauna politicilor publice dictate de comanda sociala.
    Multe posturi infiintate fara just temei sunt ocupate de oameni care nu au abilitatile si pregatirea profesionala necesara. Sunt tolerate in mod nejustificat situatii in care, ofiterii executa sarcini de serviciu de compexitatea celor prevazute pentru agenti, iar functionarii cu statut special au doar atributii simple specifice administratiei publice, ceea ce afecteaza grav, imaginea politiei judiciare si statutul politistului, datorita abaterilor comise de catre acestia de la deontologia profesionala.
    Persistenta deficientelor pe aceasta linie organizatorica a condus la situatia in care, in unele cazuri, la nivelul structurilor centrale si teritoriale ale sistemului s-au putut cuagula „clanuri” ce au la baza relatii de rudenie, prietenie sau interese nelegitime.
    Astfel s-a ajuns ca in multe situatii, in sistem, sa activeze autoritati publice de tipul “dinastiilor”, gastilor sau grupurilor de interese compuse din indivizi ce apartin anumitor zone administrative sau promotii de absolvire a scolii, ceea ce a creeat premisele pentru a se isca tot felul de rafuieli si nu de a performa sau de a se instala spiritul de modernitate statala.
    Una din cauzele care a favorizat migrarea discretionara a cadrelor in interiorul sistemului pentru formarea de „gasti” se datoreaza si faptului ca la nivelul ministerului nu exista o metodologie standardizata care sa reglementeze mutarea (fara examen sau concurs) pe orizontala pe functii similare si cu acelasi indice de salarizare sau pe verticala la pozitii cu indici superiori, in interiorul aceleeasi structuri sau de la o formatiune la alta, in cadrul unei linii de munca, de la o unitate la alta in cadrul aceluiasi departament ori de la o arma la alta in cadrul sistemului. Asemenea anomalii au permis, in cele din urma generalizarea de practici paguboase, in domeniul gestionarii resurselor umane.
    Pentru optimizarea la maximum a functiei publice, unul din principiile de baza care trebuie respectat (asa cum se intimpla in statele civilizate) este ca in fiecare institutie a statului, numarul salariatilor sa fie minim posibi proveniti dintre cei mai valorosi cetateni ai urbei, dar care (mai ales in cadrul aceleeasi structuri) sa provina din familii sau „neamuri” cat mai numeroase posibil, din motive lesne de inteles (pentru a fi satisfacuta o gama cat mai diversificata de nevoi sociale obiective si evident pt a oferi incredere maxima sistemului).
    In acest context se impune eliminarea situatiilor in care membrii aceleeasi familii fac parte din aceleasi structuri centrale sau de executie sau din esaloane diferite dar cu subordonare de control sau de coordonare (protejare), pentru eliminarea conflictelor de interese.
    Rechemarea in activitate (la initiativa rezervistilor, pentru a-si promova ei propriile fantasmagonii si fara de legi) a unor pensionari care au parasit sistemul pe “usa rusinii” sau care n-au valoare de specialist recunoscut public impiedica emanciparea si aduce grave deservicii sistemului.
    Perpetuarea unor deficiente privind activitatea de personal a condus implicit la nerespectarea principiilor competentei si moralitatii precum si la incalcarea restrictiilor referitoare a conflictele de interese sau incompatibilitati in ocuparea functiilor de catre politisti, ofiteri ori subofiteri sau chiar demnitarii.
    Starea de fapt existenta in sistem datorata conditiilor favorabile nefiresti mentionate, au oferit posibilitatea de a se forta in mod nejustificat infiintarea a tot mai multe functii de conducere si drept urmare in structurile interne au fost create foarte multe forme (organizatorice) fara fond, ceea ce a determinat cresterea in mod daunator a proportiei functiilor platite pentru manageriat si auxiliare in totalul posturilor. Situatia descria a condus la sporirea cheltuielilor inutile de resurse, iar starea de fapt negativa afecteaza atat eficienta rezolvarii problemelor operative cat si procesul de descentralizare a activitatii sistemului.
    Folosirea unor astfel de proceduri discretionare, neprincipiale, aberante de promovare in cariera ori de a forma inalti functionari publici a redus in mod categoric posibilitatea elaborarii de decizii pertinente ori de politici publice adecvate, care sa conduca la performarea sistemului de ordine si siguranta publica.
    In ultimii 27 de ani s-a promovat o politica de cadre interna ce a incurajat goana dupa functii de conducere si sporirea nr. acestora in detrimentul specializarii personalului pe diferite domenii si linii de munca specifice sistemului si care presupune un singur sens al evolutiei (ireversibile) in cariera spre cote superioare pana la un nivel de competenta pe care il poate atinge(dovedi) fiecare dupa pregatirea si capacitatile sale intelectuale ceea ce ofera si un cadru de stabilitate salariala personala ridicata dar si pe post.
    Asemenea deficiente au generat multe anomalii (chiar daca se spune ca functia bate gradul, avansarea in grad, in multe cazuri fara noima si promovarea in functie pe alte criterii decat cele de competenta), care au indus sistemului de ordine si siguranta publica mult regres, obtinandu-se rezultate mediocre (submediocre) si a instituit in cariera profesionala a multora (unii chiar nevinovati care puteau constitui corpuri de elita) trasee cu multe urcusuri si coborisuri de tip dinti de fierastrau in locul unor evolutii ascendente de tip plan inclinat cu unghi constant sau variabil in sens pozitiv.
    Ponderea celor cu functii si grade superioare in randul efectivelor este foarte mare si are consecinte negative atat in detrimentul muncii de conducere, conceptie cat si al celei de executie, toate acestea au fost posibile datorita dezvoltarii unui sistem clientelar (coruptibil), care a permis oricarui factor de decizie mai ales din societatea politica sa dispuna cu privire la ocuparea oricand si de catre oricine a unei functii publice (mai ales de conducere) bineinteles cu achitarea obligatiilor impuse (destul de insemnate si periculoase) care au constat in bani, bunuri de mare valoare ori alte favoruri sau amenintari-santajari.
    Neajunsurile mentionate sunt determinante din cauza perpetuarii si mentinerii procesului de cameleonizare politica a functionarilor publici cu statut special si slabirea eficientei sistemului ceea ce se reflecta in final in cresterea nesigurantei publice a cetatenilor , banalizarea actului de justitie si au determinat cresterea riscului profesiei de politist.
    Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative si STRATEGII care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE (distribuirea personalului de sus in jos), care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) conduce la risipirea de fonduri bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri centrale fara atributii obiective necesare administratiei de stat si implicit la ACUTIZAREA DISOLUTIEI INSTITUTIILOR STATULUI (SAU FUNCTIONAREA SOCIETATII FARA PRINCIPII, MORALITATE SI RESPECT FATA DE VALORILE UMANE SI SOCIALE) si diminuarea totodata la maximum a sanselor descentralizari sau modernizari reale.
    Vulnerabilitatile si amenintarile la adresa independentei, integritatii si competentei profesionale a personalului din M.A.I. pot fi reduse si eficienta sistemului imbunatatita si prin optimizarea organizarii structurilor din aparatul central al ministerului, a celor subordonate si a agentiilor institutiilor autoritatilor aflate sub coordonare (inclusiv cele teritoriale) tinand cont de modelele existente in tarile U.E cu democratie avansata si impuse de o administratie moderna.
    Pentru reducerea birocratiei excesive si realizarea unei descentralizari reale, la nivel central, trebuie analizata oportunitatea reducerii numarului, secretarilor si subsecretarilor de stat (din care unii au fost transformati in mod nejustificat in sefi de departamente), ori a secretarilor generali adjuncti. Reducerea directiilor generale, acestea pot fi transformate in directii simple cu cel mult 25 persoane (daca reprezinta cu necesitate obiectiva domenii ce strabat sistemul din varful piramidei pana la baza si au legaturi pe orizontala cu alte autoritati ale statului) conduse de un sef si un adjunct fara structuri interne de genul serviciilor sau a birourilor deoarece la acest nivel trebuie sa acceada doar elite (formatori si nu pentru a fi formati sau „slugi”) ale profesiei din diferite specialitati.
    Daca nu se justifica existenta lor ca si a directiilor simple aceleasi structuri pot fi desfiintate sau organizate in servicii independente.
    La nivelul managementului ministerului, pentru asigurarea unei performante maxime la nivel operativ, trebuie avuta in vdere indeplinirea conditiei de eficientizare privind reducerea ponderii cheltuielilor cu efectivele de personal auxiliar si de conducere, care nu trebuie sa depaseasca (10-15)% din totalul acestora.
    Avand in vedere considerentele mentionate si exigentele impuse de eficentizarea sistemului din punct de vedere al optimizarii fluxurilor functionale si structurii organizatorice precum si faptul ca pentru asigurarea obiectivitatii si confidentialitatii datelor si informatiilor judiciare trebuie intarit controlul judiciar si diminuat cel politic si administrativ.

  2. cobe

    O pierdere irecuperabila pentru familie,Dumnezeu sa aiba grija de sufletul sau.In schimb,autoritatile acestei colonii trebuie sa schimbe urgent legislatia privind activitatea politistilor in strada,public,sa o adapteze realitatilor,nu sa le doara in posterior de vietile oamenilor,in general,al politistilor in special.Cum este aia o patrula,pai o patrula este formata din cel putin doua persoane,ca sunt militari,politisti,agenti etc. nu conteaza,deci in acest caz avem de-aface cu o incalcare grava a ordinelor si dispozitiilor privind activitatea speaila in cadrul unei patrule,cred ca asasinatul nu avea loc daca patrula era intreaga,in cel mai rau caz putea avea loc o ranire grava,asa cred,insa,in realitate pot apare si cazuri deosebite.Pedeapsa pentru asasin ar fi sa se sinucida,daca nu stie cum sa fie invatat sau in cel mai bun caz ajutat.Legislatia penala privind sanctionarea omorului,asasinatului este foarte slaba,permisiva,chiar indeamna la astfel de fapte pentru ca autorul va scapa dupa maximum 10 ani si gata,este liber sa faptuiasca din nou.Oare,pentru cazuri deosebite ca acesta nu se poate da o pedeapsa deosebita,macar cu moartea,asa de exemplu,nu ar fi bazata pe probe contrafacute sau dubioase.

  3. Contra

    Sa nu mai fie trimisi politisti cand se bat clanurile mafiote cu topoare! Sa ne apere pe noi, nu pe ei!


Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 16-12-2017
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!