Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Politica » Noua lege a salarizarii. Ministrul Muncii: Pana la pragul de 4.000 lei salariile se dubleaza

Noua lege a salarizarii. Ministrul Muncii: Pana la pragul de 4.000 lei salariile se dubleaza

Autor:

Sunt planuri marete cu noua lege a salarizarii. Cel putin asta reiese din cele mai recente declaratii ale ministrului Muncii pe acest subiect.

 

14718720 1110141315740235 8913323252677377666 n olguta 720x480 Noua lege a salarizarii. Ministrul Muncii: Pana la pragul de 4.000 lei salariile se dubleazaCu doar cateva zeci de ore inainte de a incepe discutiile cu sindicalistii, pe marginea Legii salarizarii unitare, Olguta Vasilescu a dat cateva detalii despre continutul acestui proiect, fara, insa, sa invoce o data la care demersul legislativ ar putea ajunge in Parlament, ci doar sa aminteasca faptul ca, in conformitate cu programul de guvernare, legea ar trebui adoptata pana la 1 iulie.

La nivel de majorari salariale si de procente, Vasilescu a adus in discutie cateva “praguri” de cresteri. “Pana la pragul de 4.000 lei salariile se dubleaza, dupa 4.000 lei este o crestere cu 45% a salariilor, iar dupa pragul de 7.000 lei sunt cresteri, dar nu foarte mari”, a sustinut ministrul Muncii, sambata seara, la Romania TV. Totodata, reprezentantul Guvernului a tinut sa aminteasca si faptul ca, tot de la 1 iulie urmeaza sa creasca punctul de pensie la 1.000 de lei.


1 Comentariu la Noua lege a salarizarii. Ministrul Muncii: Pana la pragul de 4.000 lei salariile se dubleaza

  1. ANALISTUL

    Dupa aderare la UE, desi angajamentele autoritatilor romane au fost pentru a se continua procesul restructurarii administratiei publice in sensul reduceri birocratiei, lucrurile au luat o turnura ce lasa impresia ca situatia nu mai poate fi stapinita din cauza politicii clientelare, degenerand uluitor.
    Aceste libertati discretionare au condus la infiintarea, abuziva, intr-un nr. nelimitata a functiilor de, secretari si subsecretari de stat, directori generali, directori adjuncti, sefi de servicii, sefi de birouri, ceea ce inseamna risipa de buget si un mare obstacol in calea descentralizarii deciziei publice si emiteri de politici publice pertinente ori strategii.
    Urmare a acestor atrocitati , daunator pentru societatea romaneasca (ceea ce nu se intimpla nici pe timpul regimului communist) este faptul ca in actualele conditii organizatorice (cu cheltuieli salariale majore nejustificate) orice act (administrativ sau juridic) intocmit de catre un functionar public sau justitiar este supus sistematic cenzuri conform intereselor (sau opacitatii) sefilor de birouri, de servicii, directorilor adj, directorilor generali, etc majoritatea impostori. Aceste realitati nu au nimic comun cu vreo armonizare europeana, cu flexibilitatea necesara in exercitarea actului de administratie publica sau cu secretizarea-confidentialitatea impusa de secretul de serviciu. Astfel in sistemul public s-au creat multe scrabe in dauna profesionistilor si a specialistilor care au fost nevoiti sa migreze catre zona privata sau chiar in strainatate, in asemenea conditii de unde sa mai aiba societatea energie pentru progres?
    IN DOMENIUL ADMINISTRATIEI PUBLICE se impun:
    – Reducerea la maximum posibil a functiilor de conducere si a celor auxiliare din structurile administratiei centrale si locale (dupa unul din modelele tarilor cu democratie adevarata) pentru a impedica risipa resurselor, manifestarea obedientei si a nu ingradi independenta, integritatea si competenta profesionala a functionarilor publici in detrimentul cetateanului care asteapta rezolvarea problemelor sale cu obiecivitate si operativitate si nu in ultimul rind pentru a reduce cheltuielili bugetare efectuate abuziv pe principii clientelare;
    – Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE, care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare. Unele structuri parazitare trebuie desfiintate precum Consiliile judetene.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) exprima gradul de risipire a fondurilor bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri fara atributii obiective si necesare administratiei de stat, ce conduc implicit la cresterea coruptiei precum si la acutizarea disolutiei institutiilor statului (functionarea societatii fara principii, moralitate si respect fata de valorile umane si sociale) si la diminuarea in mod drastic a sanselor descentralizari sau modernizari reale;
    In sectorul economic de stat, dar si al administratiei locale si centrale (pentru realizarea descentralizarii si reducerii birocratiei) trebuie reduse functiile de conducere la 4% din total organigrama sau stat de functii. Asta presupune si reducerea ministerelor, a secretarilor de stat la cel mult doi, dimensionarea directiilor la nivel de servicii independente, a serviciilor la nivel de birouri precum si fuzionarea structurilor cu competente similare, etc. si diminuarea la maximum posibil a cheltuielilor pentru conducatorii auto si a nr autoturismelor folosite de catre cei cu indemnizatii de conducere.
    – Stabilirea, in baza studiilor, (AUDITARI EXTERNE) efectuate de catre comisiile de specialitate ale Parlamentului si elite ale Societatii Civile (oameni care poseseda stiinta si acumulari de experiente in diverse domenii) a directiilor de actiune, prin evaluare, a oportunitatii si necesitatii mentinerii structurilor administrative, cu atributii in domeniul public, finantate din bugetul de stat si prin verificarea legalitatii si argumentarii infiintarii acestora, a valabilitatii obiectului de activitate, optimului organigramei de functionare, a eficientei resurselor folosite si a veridicitatii indicatorilor statistici de performanta, astfel ca structurile interne ale ministerelor, agentiilor, oficiilor si a altor tipuri de institutii sa fie cat mai suple si eficientizate;
    – Pentru a se diminua abuzurile, descuraja nepasarea, incompetenta si intari cresterea prestigiului profesiei si a institutiilor toti cei care detin functii publice si gresesc (exclus in cazuri fortuite) in exercitarea sarcinilor de serviciu (guvernanti, judecatori, procurori, militari, politisti, comisari ai ANAF, etc.) trebuie sa plateasca despagubiri pentru daunele rezultate in urma actelor si deciziilor abuzive dispuse si sa nu mai fie lasate pe seama bugetului de stat;
    – Completarea prevederilor legii invatamintului cu obligativitatea ca; OBTINEREA LIICENTELOR in Romania sa se realizeze dupa metoda bacalaureatului (indiferent de institutia absolvita de stat sau privata), TEZELE DE DOCTORAT sa includa in mod obligatoriu cercetare si sa fie supuse validitatii (examinarii) comisiilor de specialitate ale Academiei Romane, pentru a se stopa fenomenul de comercializare a documentelor care atesta studii efectuate de catre impostori si debili mintal;
    – In fiecare organizatie publica trebuie sa se instituie prin act normativ statutul persoanei de contact (AVERTIZORUL PUBLIC) desemnat prin votul secret al membrilor organizatiei, cu statut de independent, care sa sesize aspectele de coruptie interna inclusiv in cazul superiorilor sai. Atunci cand este cazul comisia pentru sanctionarea imoralitatii (din cadrul aceleeasi organizatiei desemnata tot prin vot) sa dispuna excluderea pe motive disciplinare din functia detinuta, a celui vinovat indiferent de rezultatul unei eventuale anchete penale;
    – Pentru cresterea prestigiului, credibilitatii si a eficientei institutiilor din structura puterii domeniilor rezervate (Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, SRI, SIE, STS, SPP, Poliţia Romana) este necesar ca desemnarea sefilor acestora sa se faca pe baza mai multor candidaturi depuse pentru aceeasi functie la CSAT. Dupa ce au obtinut avizul Forumului Societatii Civile si al Presedentiei Romaniei, prin vot parlamentar sa se decida persoana merituoasa pentru ocuparea postului vacant in functie de valoarea strategiei si a tacticii manageriale (proiectelor) expuse. Institutiile militare mentionate trebuie demilitarizate pentru a facilita controlul societatii civile si respecta prevederile reglementarilor UE.
    Fara aplicarea acestei proceduri sau norme, vulnerabilitatile generate de incompetenta si imoralitate (asa cum a dovedit-o practica) si riscurile ca in, si intre aceste instituţii sa se faca afaceri murdare, vor fi in continuare destul de mari. Respectarea adevarului şi a legilor de catre toti cetatenii tarii vor ramane mult timp povesti nemuritoare, ceea ce va afecta grav dezvoltarea economica dar mai ales democratica a tarii precum si modernizarea si civilizarea acesteia, infaptuirea statului de drept in Ro;
    – Gradul de general (chestor) trebuie sa se acorde, dupa ce persoana in cauza a primit avizul Corpului Profesional in domeniul respectiv si pentru merite dovedite, pe baza unei lucrari stiintifice realizate intr-un domeniu, numai dupa implinirea virstei de 45 de ani cand ofiterul are acumulata suficienta experienta (exceptie facind cei care au rezultate remarcabile in activitatea profesionala -incriminarea crimei organizate sau marii coruptii- si virsta de peste 35 de ani). Examenul trebuie sustinut in fata unei comisii formata de 9 membrii proveniti din institutii fundamentale ale statului (Academia Romana, Curtea Constitutionala, OSIM, CSM, Universitati, etc.).
    Acordarea de catre diferite institutii ale statului a distinctiilor si medaliilor de merit sa se faca cu mai mult discernamint si in baza unor documentari cat mai laborioase privind indeplinirea criteriilor ce trebuie impuse;
    – Tinind cont de necesitatea stringenta ca in institutiile statului sa existe performanta profesionala, cit mai putine vulnerabilitati si riscuri la coruptie, la adresa personalului angajat, pentru eficientizarea activitatii ministerelor (MAI, MJ, MAE, MFP, MTI, MECI, MS si MAPDR) in vederea obtinerii unor “standarde unitare” apropiate de cele europene privind promovarea principiilor de integritate, moralitate si competitivitate este necesar sa se infiinteze pentru fiecare minister mentionat STRUCTURI UNICE INDEPENDENTE CU ATRIBUTII IN GESTIONAREA RESURSELOR UMANE, care sa se ocupe in mod “supercalificat” de selectarea, formarea, promovarea si specializarea cadrelor. Modul de gestionare si procedurile actuale interne existente in ministerele mentionate sunt anarhice, nu pot conduce la o armonizare sau optimizare corespunzatoare a structurii resurselor umane (situatia genereaza “perpetuum-mobile” coruptie, incompetenta si lipsa de performanta). ATENTIE! Problema gestionarii si valorificarii la maximum a resurselor umane este mai importatnta decat cea a resurselor financiare sau materiale si va ramane, “obligatia” fundamentala a statului indiferent in ce orinduire sociala va traii poporul roman. Odata cu punerea in aplicare a acestei norme trebuie “scosi” din ministerele (structurile centrale) mentionate si din ambasadele Romaniei (daca mai e cazul) toti cei care au discernamintul profesional ori “comportamentul moral” afectate din diferite motive si compromit orice idée de progres sau modernitate pentru statul roman. In fiecare din ministerele mentionate se gasesc multe cazuri si situatii in care trebuie aplicat PRINCIPIUL LUSTRATIEI;
    – Pentru, optimizarea cheltuirii banului public, infaptuirea cu responsabilitate a actului politienesc, a ordinii si linistii publice precum si in vederea redarii increderii populatiei in institutiile specializate ale statului democratic, trebuie lamurite si eliminate conflictele de competenta materiala si teritoriala existente intre politia locala (un fel de strutocamila conceputa dupa imaginatia unor primari cu simtul autoritar sau dictatorial dezvoltat combinata cu ideile unor fosti militieni rezervisti) si cea statala pe de o parte, si intre Politia Nationala, Politia de Frontiera si Jandarmeria Romana pe de alta parte. In conditiile actuale suntem statul din UE cu cele mai multe forte(structuri) de ordine publica raportate la numarul de locuitori si cu rezultate neperformante in domeniu ordinii si linistii publice.
    – ACADEMIA DE POLITIE trebuie transformata, din “fabrica de facut doctori”, masteranzi si de acordat titluri universitare pe banda, in institutie de pregatire a politistilor de inalta tinuta profesionala – prin organizarea de cursuri postuniversitare, unde sa se predea preponderent stiinte politienesti de catre cei mai experimentati profesionisti in domeniu pentru a asigura ceritudinea instalarii in Romania a princiipiilor statului de drept;
    – Comisiile de examinare pentru acces sau promovari in functii publice de executie sau conducere ori in grade profesionale trebuie sa aiba obligatoriu in componenta lor ca membru pe linga specialisti independenti cu responsabilitati profesionale in domeniu respectiv si un judecator specializat si cu competente in ramura de contencios administrativ pentru a veghea la respectarea legalitatii procedurii si nu numai;
    – Pentru prevenirea si eliminarea blocarii activitatilor din administratia publica locala si centrala precum si in vederea gestionarii eficiente a fondurilor si patrimoniului este necesar sa se elaboreze reglementari prin care sa se interzica primarilor, sefilor de consilii judetene si guvernantilor indatorarea autoritatilor publice pe care le administreaza prin imprumuturi bancare sau concesionarea anumitor parti din patrimoniu pe perioade mai mari decat mandatul asumat. Totodata acestor categorii (primari, consiliile locale, judetene, prefecti, etc) trebuie limitate riguros zonele si nivelurile juridice pana la care si in ce domenii pot emite reglementari, pentru a preveni fenomenul de dezvoltare a dictaturii pluraliste sau a haosului;
    – Impunerea obligativitatii ca toate imprumuturile bancare, proiectele si achizitiile primariilor si consiliilor judetene sa aiba acordul de legalitate si oportunitate din parte Institutiei Prefectului. Descentralizarea administratiei publice locale se refera la deciziile manageriale si nu la risipirea sumelor alocate de la Guvern care trebuie excesiv monitorizate in conditii de criza;
    – Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA e fara de SFARSIT in directie necunoscuta si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel Guvernamental, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti, denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze si organigramele, statele se functii, supradimensionate din toate structurile statului.
    Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri social-economice si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa omenie in actiunile lor.


    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 21-08-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!