AcasăPoliticaMinistrul de Interne, despre statutul politistului, dupa discutiile cu sindicalistii

Ministrul de Interne, despre statutul politistului, dupa discutiile cu sindicalistii

„Consider ca punctul de pornire in acest demers este tocmai acela de a incepe sa ascultam ce spun politistii”, a subliniat Carmen Dan, in urma cu scurt timp, pe fondul discutiilor avute in cursul zilei cu reprezentantii sindicatelor Politistilor, la sediul Ministerului.

Carmen Dan a mentionat ca au fost trei subiecte discutate – „statutul politistului, inasprirea legislatiei penale care sa-l apere pe politist si uzul de arma”. Dar si ca nu se va mai face patrula de catre un singur om al legii, ci in formula de „patru lucratori”, in colaborare cu Jandarmeria.

Cat priveste situatia statutului politistului, ministrul de Interne a adus in discutie faptul ca s-a convenit sa existe trei pasi in acest sens, unul esential implicand chiar aportul reprezentantilor legii din cadrul Politiei Romane. „Am decis astazi, ca de data aceasta statutul politistului sa fie elaborat, in prima faza, de catre reprezentantii politistilor (…) am solicitat astazi fiecarui sindicat sa participe direct la discutii, iar forma finala sa fie agreata de toti. Forma finala care va rezulta din aceasta consultare va fi prezentata inspectorul general al Politiei Romane”, a precizat sefa MAI, care a adaugat ca etapa cu numarul trei va include dezbaterea publica si promovarea in Guvern si in Parlament.

„Ne dorim (…) ca acest demers legislativ sa fie dus pana la capat”, a mai punctat Dan, ministrul spunand ca se doreste ca pana in octomrbrie sa ajunga proiectul in dezbatere publica.

138 afisari

1 COMENTARIU

  1. Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA si HOTIA sunt fara de SFARSIT si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel REPUBLICAN, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti, denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze IN MOD EXIGENT EXISTENTA STRUCTURILOR STATULUI, organigramele, statele se functii, precum si repartizarea judicioasa a fondurilor publice disponibile in functie de prioritati obiective.
    Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri de dezvoltare social-economica si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa stiinta si omenie in actiunile lor.
    Managementul public neperformant, “exercitat pe bijbite” sau „in interes personal ori de grup” trebuie inlocuit cu cel eficient si progresist. Este vremea când trebuie să ieşim urgent pe cale pasnica din această rutină politica, securistica, santajista, mocirloasa si paguboasa pentru destinul Romaniei.
    Consideram ca a venit timpul să punem capăt atat monopolurilor politice care functioneaza ca niste grupari infractionale de crima oragnizata de 27 de ani în stil bolosevic mimand democratia cat si “dictaturii pluraliste” care stimuleaza instalarea anarhiei .
    Daca nu se vor intreprinde, pe baze stiintifice si obiective, un minim de masuri pentru reducerea riscurilor si vulnerabilitatilor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor din structurile M. A. I., iar restructurarea se va amana sau nu va avea la baza rezultatele unui AUDIT EXTERN de SISTEM atunci cu siguranta intr-un termen scurt SISTEMUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA va SUCOMBA, generand efecte perverse deosebit de grave pentru existenta STATULUI de DREPT in Romania, ca si alte subsisteme (invatamant, sanatate, agricultura etc) ale sisitemului nostru social, deformate in numele reformei, dupa “pareri savante” care au avut ca scop satisfacerea unor interese nelegitime de grup sau individuale.
    Existenţa unor asemenea anomalii în societatea romanească se datorează în primul rand LIPSEI “Strategiei naţionale integrate de ordine şi siguranţă publică” prin care să se stabilească sarcini concrete pentru fiecare structură de ordine publică, fără a se permite crearea unor confuzii ori situaţii conflictuale în ceea ce priveşte competenţa materială sau teritorială.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger