AcasăPoliticaE oficial: Seful DGPI poate fi numit fara aviz CSAT

E oficial: Seful DGPI poate fi numit fara aviz CSAT

Klaus Iohannis a semnat decretul prin care se oficializeaza eliminarea necesitatii avizului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii in cazul numirii sefului DGPI, cunoscut si ca „Doi s’un sfert”.

Seful DGPI va fi numit la propunerea ministrului de Interne

Concret, din directia Cotrocenilor s-a anuntat, vineri, ca primul om in stata a semnat decretul „privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 76/2016 privind infiintarea, organizarea si functionarea Directiei Generale de Protectie Interna a Ministerului Afacerilor Interne”.

Decizia vine dupa ce CCR-ul a respins, in urma cu exact o luna, o sesizare din directia liberalilor, formulata dupa ce demersul a trecut de Parlament, in luna mai. De altfel, la momentul respectiv, insusi presedintele considera „o greseala” faptul ca din procedura de numire a conducerii unei institutii militarizate se elimina avizul CSAT.

sursa foto: Facebook

author avatar
Cristina Stefan
352 afisari

3 COMENTARII

  1. Lucru online. Cautam urgent operatori pe internet. Castigurile sunt foarte motivante. Lucrati acasa la dvs, la calculator, in timpul liber. Asiguram instruire gratuita si de cea mai buna calitate. Trebuie sa aveti varsta de 18 ani si cunostinte minime de navigare pe internet. Cereti acum detalii la adresa de email a unuia dintre coordonatorii echipei noastre:blazar906@gmail.com

  2. Directia Generala de Informatii si Protectie Interna este o structura de informatii, cu subordonare direct MINISTRULUI (situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala), a fost infiintata dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale pentru a se oferi de munca unor cadre ce au apartinut vechiului sistem de informatii existent pana in 1990. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti activeaza multi indivizi „dubiosi” care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei uneori chiar au manifestat atitudini ostile fata de mersul natural democratic al unitatii in interesul societatii romanesti.
    Fara just temei in perioada 2003-2004 din cadrul acestei structuri sub evidenta si/sau gestionarea sa, a inceput detasarea de personal, platit in valuta, (PILOSI) la ambasadele Romaniei din strainatate sub pretextul prestarii unor misiuni de atasat al MAI desi la fiecare ambasada se regasesc cadre SIE care asigura toate cele necesare specifice serviciilor speciale ori secrete. Acest personal cu familiile respective trebuie chemat urgent in tara ocazie cu care sumele aferente, irosite fara noima, sa fie realocate pentru rezolvarea unor situatii aflate in criza de fonduri.
    Partea din directie care are in competenta Protectia Interna trebuie sa fuzioneze in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”, celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din sistem trebuie subordonate sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor, potrivit legii.
    Eficientizarea activitatii operative interne impune fuzionarea, Corpului de Control cu anumite componente din D.G.A. (tinand cont de prevederile art. 22 din Legea 78/200) cu structura care se ocupa de Protectia Interna din cadrul D.G.I.P.I. in urma careia sa se infiinteze o noua entitate sub denumirea „Departamentul Afaceri Interne” fara reprezentare teritoriala, care sa aiba ca atributii de baza; 1- evaluarea standardelor profesionale si a gradului de realizare a politicilor publice aplicate sau implementate in domeniile de responsabilitate ale ministerului si 2- gestionarea procedurilor judiciare, in legatura cu nerespectarea normelor de serviciu sau a cazurilor penale in care sunt implicate cadrele ministerului. Structura poate avea in componenta sa doua directii:
    – Directia de Combatere a Infractionalitatii Interne, comise de personalul ministerului in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu;
    – Directia de Evaluare a Sandardelor Profesionale si a Politicilor Publice aflate in gestionarea structurilor ministerului.
    Subordonare DGIPI ministrului s-a dovedit, a fi una nefireasca, o aberatie pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile celor doua unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum sau in ce scop managerii acestei organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea D. G.I.P.I. factorilor POLITICI nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala in Ro.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger