AcasăNewsPiramida luxului, noile tendinte

Piramida luxului, noile tendinte

Afisarea cu obiecte care apartin unor marci de lux ramane cel mai bun mod de a-ti arata bogatia. In acest sens, noile tendinte sunt date de proaspata clasa a bogatasilor din China care dau lovitura dupa lovitura marcilor ce erau pana acum definitia luxului.

“Brandurile de lux pe care le folosesti au ajuns in prezent sa fie mai importante decat nivelul banilor castigati” este una dintre primele concluzii la care a ajuns directorul executiv al bancii HSBC, Erwan Rambourg, in noua sa carte, “Dinastia sclipiciului: De ce regatul cumparatorilor chinezi de obiecte de lux de abia a inceput” („The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun”). Tot in el a asezat brandurile de mare calitate intr-o piramida explicita a luxului, pornind de la luxul de zi cu zi (sandvisurile Starbucks, spre exemplu) si pana la luxul “ultra high-end” (diamantele Graff, ar fi un alt exemplu). Aceasta piramida o puteti vedea alaturat. Rambourg a mai tras o concluzie: marcile care simbolizau altadata luxul si care au ajuns sa fie acum ceva mai accesibile nu ii mai atrag pe clientii superbogati. Louis Vuitton, spre exemplu, este considerat de noii imbogatiti chinezi ca fiind “o marca pentru secretare”. “Louis Vuitton a devenit prea comun”, a declarat o femeie de afaceri din China cu o avere de miliarde de dolari directorului China Market Research Group, Shaun Rein, in 2011. “Oricine isi poate lua Vuitton. Poti vedea marca asta zilnic, in mai toate restaurantele din Beijing. Eu m-am orientat spre Chanel sau Bottega Veneta, sunt mai exclusiviste”, a mai punctat bogata chinezoaica. Gucci este alt brand care sufera de aceeasi problema, in vreme ce bunurile exclusive facute pe comanda sau marci de lux europene mai putin cunoscute (precum Bottega Veneta) sunt la mare cautare. “Eu folosesc brandul Maison Ullens din Paris, o marca franceza care isi face produsele numai in Italia”, a declarat alta chinezoaica foarte bogata, Sara Jane Ho, fondatoarea Institutului Sarita, o scoala inchinata etichetei ce trebuie folosita daca faci parte din noua elita chinezeasca. “Cand m-am intors in China, toti elevii scolii mele se intrebau ce marca imi sunt hainele. Si asa, institutul pe care il conduc a devenit un punct de vanzare a produselor Maison Ullens, pentru ca elevele mele il adora si isi permit sa cumpere astfel de produse”, a mai spus Sara Jane Ho. Bineinteles, lucrurile exclusive facute la comanda raman in continuare la varful noii piramide. “Desigur, exista insa un segement important al produselor marcate Louis Vuitton in zona bauturilor fine si al tutunului de inalta calitate, asa cum este si segmentul cumparatorilor de diamante Graff sau de alte produse exclusiviste facute numai pe comanda, zona in care cele mai demente vise (dar si preturi demente) pot deveni realitate”, concluzioneaza  Rambourg in noua sa carte. Si ar fi bine sa-l credem pe cuvant.

author avatar
Catalin Dumitrescu
1.056 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger