Presate de scandalurile emisiilor, vanzarile de masini pe motorina se prabusesc de la an la an, inmatricularile din luna mai arata ca ponderea dieselurilor noi a coborat la 35% din totalul pietei.
Volumul vanzarilor de masini noi diesel a scazut fata de anul trecut cu 19% si au ajuns la aproximativ 500.000 de unitati, o cifra considerata ridicola acum zece ani, cand 56% din masinile vandute in Europa erau alimentate cu motorina. „Vanzarile sunt intr-un declin continuu in ultimii sase ani, iar scaderea cererii este acum brutala“, recunoaste Thierry Bolloré, director de productie la Renault. Deocamdata, golul este umplut de cresterea cu 15% a motoarelor pe benzina, care au urcat la 56% din piata, respectiv 784.000 de unitati, dar si de avansul inregistrat de masinile electrice si hibride, 27% peste nivelul de anul trecut si cu o cota de piata de peste 5% in luna mai, adica 75.000 de untati. Pesimiste sunt si previziunile producatorilor auto, masinile diesel vor reprezenta doar 5% din piata auto europeana, pana in 2030. In Germania autoritatile locale au dreptul sa interzica masinile diesel (au si inceput deja sa o faca), iar tot mai multe companii renunta sa lanseze masini pe motorina, dupa ce Nissan, Volvo, Subaru si Toyota au anuntat ca nu vor mai produce automobile diesel in Europa.