AcasăNewsParadoxul romanesc: cautam online, dar cumparam din mall

Paradoxul romanesc: cautam online, dar cumparam din mall

Hands holding credit card and using laptop. Online shopping

Romania incearca din greu sa tina pasul cu UE la capitolul de comert electronic. Teoretic, la inceput de primavara, online-ul este cea mai la indemana solutie.

Iulian Stanciu de la eMag a declarat ca in 2018 preconizeaza ca se vor deschide 7.000 de magazine online.  Potrivit Eurostat, Romania se afla, in 2016, pe ultimul loc din UE la capitolul vanzari online. Mai nou, Comisia Europeana a publicat ultimul raport DESI, in care Romania figureaza tot pe ultimul loc. Indicele DESI (Digital Economy and Society Index) reprezinta gradul de digitalizare al economiei si al societatii fiecareia din cele 28 de tari ale Uniunii Europene. Cea mai avansata tara din acest punct de vedere este Danemarca, cu un scor agregat de 70,68%. Media UE este de 52,25%, iar Romania are un scor agregat de 33,21%, aflandu-se pe ultimul loc. Dintre indicatorii care afecteaza major cresterea comertului online se numara si modul de utilizare a internetului. Suntem pe ultimul loc din UE la scorul agregat. 63% dintre utilizatori citesc stiri online, 67% asculta muzica, 6% urmaresc video on demand si 8% folosesc servicii bancare. Doar 18% fac cumparaturi online, dar 74% utilizeaza retelele sociale. In 2017, conform celui mai recent raport pentru piata de e-commerce din Romania realizat de GPeC, valoarea pietei de e-commerce a ajuns la aproximativ 2,8 miliarde de euro, in crestere cu 35% fata de 2016, anul in care Romania a inregistrat cea mai mare crestere dintre tarile din Uniunea Europeana (38%). Prin urmare, potential exista, dar cautam marfa online si o cumparam din mall…

 

author avatar
Catalin Dumitrescu
252 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger