AcasăNewsObligatiile furnizorilor de internet fata de clienti

Obligatiile furnizorilor de internet fata de clienti

Furnizorii de internet sunt obligati sa ofere clientilor servicii de calitate, fara restrictii

Autoritatea de reglementare in domeniul comunicatiilor (ANCOM) a publicat ieri Ghidul privind incheierea si continutul minim al contractelor dintre furnizorii de servicii de comunicatii electronice si utilizatorii finali.

Furnizorii de internet sunt obligati sa ofere clientilor servicii de calitate, fara restrictii

Potrivit ANCOM, scopul acestui ghid este de a clarifica modul de interpretare si de punere in practica a cerintelor legale specifice domeniului comunicatiilor electronice, ce trebuie respectate de furnizori in cazul contractelor incheiate cu utilizatorii finali, inclusiv cu privire la informatiile pe care acestia trebuie sa le includa in aceste contracte.

Clauze obligatorii

Printre obligatiile furnizorilor de internet se numara si  includerea unor clauze minime in contracte cu privire la:

–         serviciile oferite de furnizori;

–          tarifele acestora;

–         durata contractului;

–         conditiile de reinnoire a contractului;

–         conditiile de incetare a furnizarii serviciilor si a contractului;

–         despagubirile pe care utilizatorii le pot primi in cazul in care furnizorul nu respecta nivelurile de calitate si celelalte clauze asumate prin contract.

Furnizorii trebuie sa includa in contracte si informatii privind modul de masurare si gestionare a traficului (pentru evitarea congestionarii retelei) si cum afecteaza acest lucru calitatea serviciului, precum si informatii referitoare la restrictiile privind utilizarea echipamentului terminal si la accesarea anumitor servicii sau aplicatii.

Durata maxima a contractului

De asemenea, potrivit noului cadru legal, durata maxima initiala a contractelor incheiate cu utilizatorii persoane fizice nu mai poate depasi 24 de luni. In acelasi timp, furnizorii au obligatia de a le oferi consumatorilor si posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durata contractuala de cel mult 12 luni, astfel incat acestia sa poata alege oferta care se potriveste cel mai bine nevoilor lor. Totodata, in cazul in care persoanele juridice doresc sa beneficieze de servicii de comunicatii electronice in conditiile oferite persoanelor fizice, furnizorii au obligatia de a da curs acestei solicitari.

Renuntarea la servicii

ANCOM  atrage atentia asupra faptului ca furnizorii au dreptul sa modifice in mod unilateral anumite clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de taxare etc.), cu conditia de a-i informa pe abonati cu privire la aceste modificari, cu cel putin 30 de zile inainte de producerea acestora. In acest interval de 30 de zile, abonatul poate renunta la contract fara a plati despagubiri, in cazul in care nu este de acord cu modificarile impuse de furnizor.

Solutionarea litigiilor

ANCOM poate sanctiona furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului pentru nerespectarea duratei maxime initiale a contractelor, precum si pentru neincluderea in contracte a clauzelor minime obligatorii. Totodata, ANCOM poate solutiona litigiile nerezolvate pe cale amiabila dintre utilizatori si furnizori pentru nerespectarea acestor clauze.

author avatar
Arpad Dobre
354 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger