AcasăNewsO noua inregistrare a infernului din Airbus A320 Germanwings

O noua inregistrare a infernului din Airbus A320 Germanwings

Anchetatorii au recuperat un telefon mobil de la locul prabusirii zborului 4U9525, cu care au fost filmate ultimele secunde inaintea dezastrului. Scena este haotica incat nu se dinstinge nimeni dar tipetele pasagerilor arata ca erau perfect constienti de ce urma sa li se intample. Numeroase voci se aud tipand ”Dumnezeule!”, in mai multe limbi.

Pasagerii lui Andreas Lubitz si-au dat seama pana in ultima clipa de ce li se intampla

In inregistrare se aud, in egala masura, cel putin trei lovituri metalice, care sugereaza ca pilotul incerca sa deschida usa cabinei cu un obiect greu, relateaza Paris Match, care a intrat in posesia noilor dovezi. Catre final, dupa o zguduire puternica, tipetele pasagerilor cresc, apoi se lasa tacere. Aceasta noua versiune a ultimelor clipe ale zborului Germanwings este confirmata de o alta sursa la care Paris Match a avut acces: datele recuperate din Cockpit Voice Recorder, una din cele doua cutii negre ale avionului. CVR inregistreaza sunetele si conversatiile emise in cabina. Un anchetator a redat si rezumat continutul ei:

10h. Avionul decoleaza

10h10. Comandantul ii spune lui Andreas Lubitz: ”Nu am avut timp sa merg la toaleta inainde de decolare”. Lubitz: ”Mergi cand vrei”.

10h27. Avionul atinge altitudinea de croaziera: 11.500 metri. Comandantul ii cere lui Lubitz sa verifice daca avionul poate trece in modul de coborare. Lubitz se conformeaza si-i repeta pilotului a doua oara: ”Poti merge. Poti merge acum”.

10h28. Se aud zgomote provenind de la un scaun: comandantul isi scoate centura de siguranta. Se aude usa cabinei deschizandu-se. Comandantul catre Lubitz: ”Tu detii controlul acum”. Lubitz ii raspunde pe un ton care se vrea relaxat: ”Sper”.

10h30. Lubitz este singur in cabina. Incuie usa blindata apasand butonul ”Lock” facand imposibila deschiderea ei din exterior. Apoi se aude cum programeaza pilotul automat pentru a accelera viteza de coborare si de a trece de la 11.000 de metri la 3.000 de metri in cateva secunde.

10h33. Incepe coborarea, avionul pierde 900 de metri altitudine pe minut iar controlul aerian se alarmeaza. Lubitz nu raspunde diverselor apeluri. Se aude cum pilotul incearca sa deschida usa. Bate in ea. ”Sunt eu”. Lubitz il vede pe ecranul din cockpit dar nu reactioneaza. Comandantul ia un tub de oxigen sau un extinctor pentru a forta intrarea  si striga: ”Deschide usa, pentru Dumnezeu”

10h34. O prima alarma, sonora si vizuala, apare: ” SINK RATE, PULL UP”  (coborare excesiva, redresati !) Lubitz nu are nici o reactie. In spatele cabinei, se aud primii pasageri care intra in panica pe culoar.

10h35 Pilotul cere cuiva sa caute o ranga ascunsa in spatele avionului. Se aud lovituri  puternice in usa, urmate de zgomote metalice. Pilotul forteaza usa cu ranga.

10h37 si cateva secunde. O alta alarma se declanseaza: „TERRAIN, PULL UP” (Sol, redrasati”). Nici o reactie din partea lui Lubitz. Comandantul: ”Deschide blestemata aia de usa!”

10h38. In ciuda vacarmului, se aude clar respiratia lui Lubitz, care si-a pus o masca de oxigen si respira normal. Avionul se afla la 4.000 de metri.

10h40. Se aude un zgomot violent care vine din exterior. In acelasi timp, din interior se aud strigate de groaza. Avionul loveste cu aripa dreapta muntele pe fondul zgomotelor alarmelor si tipetelor pasagerilor.

10h41. Airbus A320 loveste din plin masivul Estrop, la 1.500 metri altitudine cu 800km/h.

Asiguratorii Germanwings scot 300 milioane de euro despagubiri

Consortiul de asiguratori condus de grupul german Alliantz a pus de-o parte 300 milioane de dolari (279 milioane euro) pentru a raspunde cererilor de despagubiri pe care le vor face eventual familiile victimelor, a anuntat un purtator de cuvant al companiei Lufthansa, de care apartine Germanwings. Potrivit cotidianului de afaceri Handelsblatt, daunele se ridica la circa un milion de dolari pe pasager dar prezenta cetatenilor americani in randul victimelor ar putea creste valoarea indemnizatiilor acordate. Avionul era asigurat pentru 6,5 milioane de dolari

author avatar
Tudor Borcea
1.204 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger