Romania continua sa fie pe primul loc in Uniunea Europena la capitolul mortalitatii din accidente rutiere, anunta oficial European Transport Safety Council.
2017 a fost al treilea an consecutiv in care numarul de morti din accidente rutiere a crescut, 1.951 de persoane au murit pe drumurile publice din tara, adica 99 de persoane decedate la un milion de locuitori, dublu fata de media europeana care este de doar 50 de persoane decedate la un milion de locuitori. La acest tablou sumbru se adauga reteaua precara de drumuri nationale cu o singura banda pe sens si cele cu acostament folosite incorect de soferi (DN2, DN1C), deteriorarea severa sau lipsa elementelor de siguranta (parapete, catadioptri, marcaje), starea proasta a asfaltului , lucrari de reparatie prost semnalizate si, evident, lipsa autostrazilor. Parcul auto national este imbatranit, trei din patru masini sunt mai vechi de 10 ani, in timp ce din cele peste un milion de autovehicule inscrise in circulatie in ultimii doi ani, 90% sunt second hand. Dupa eliminarea taxei auto, in februarie 2017, rablele s-au intors pe sosele Romaniei, la inceputul lui 2018 numarul autoturismelor mai vechi de 20 de ani inscrise in trafic era cu 112.859 mai mare decat in urma cu 12 luni. Mai mult , crescuse cu nu mai putin de 309.883 numarul autoturismelor cu varste cuprinse intre 11 si 20 de ani.
Normal, marea majoritate merg cu 20-30km peste viteza legala. Si ei cred ca este normal. Viteza legala e 50km/h dar de fapt putem sa mergem cu 59km/h (????). Nebunie…
In localitati se conduce cu 70-80km/ora, ce e de mirare?
În primul rând de vină sunt instructorii care formează șoferii…
adevarul e ca drumurile de caruta asfaltate pe timpul lui Ceausescu si denumite drum national nu mai fac fata traficului din ziua de azi si nr mare de masini. Cei de la securitatea traficului rutier ,ce fac?