AcasăNewsNoi reglementari privind obligativitatea medierii

Noi reglementari privind obligativitatea medierii

Sedinta de mediere poate fi condusa si de avocati sau consilieri juridici

Persoanele care vor sa intenteze o actiune in instanta trebuie sa prezinte completului de judecata fie un certificat de mediere, fie un proces verbal de mediere. Activitatea de mediere va putea fi practicata de mai multe categorii profesionale.

Sedinta de mediere poate fi condusa si de avocati sau consilieri juridici

Conditia de baza pentru partile implicate intr-un proces in instanta este participarea la o sedinta de informare privind medierea, dovada participarii realizandu-se prin documente specifice, de la caz la caz.

Documente obligatorii

Conform legii, dovada participarii la sedinta de informare se face printr-un certificat de informare, eliberat de mediatorul care a realizat informarea. Conform ghidului elaborat de Consiliul de Mediere, certificatul de informare trebuie semnat de mediator si de partile participante la sedinta de informare, iar eliberarea documentului se va face numai dupa semnarea lui de mediator si de catre toate partile implicate. Semnarea se va face independent de faptul ca partile implicate participa in comun sau separat la sedinta de mediere.  Certificatul se elibereaza intr-un numar de exemplare originale egal cu numarul partilor informate, plus unul pentru arhiva mediatorului. Daca una dintre parti refuza in scris participarea la sedinta de informare, mediatorul nu va elibera certificatul de informare, ci va intocmi un proces-verbal, care se depune la dosarul instantei.

Noi categorii de mediatori

Noile reglementari in domeniu permit ca si alte categorii profesionale sa poata sustine sedinte de mediere. Astfel, pot fi mediatori si judecatorii, procurorii, notarii, consilierii juridici sau avocatii.

author avatar
Arpad Dobre
451 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger