AcasăNewsNe scufundam in mahalaua politica

Ne scufundam in mahalaua politica

Cand e vorba de propriile avantaje, toti sunt prieteni. O alta forma de mahala politica

Am renuntat sa mai privim inainte. Nu ne mai intereseaza ce urmeaza sa se intample. Privim doar la stanga si la dreapta, furati de mirajul ieftin al huiduielilor si al replicilor dospite in marlanie. Cascam gura la prostia politica ce ne inconjoara si spunem sa fereasca Dumnezeu de mai rau. Exista si mai rau? Nu cred. Mahalaua politica s-a intins peste tot, iti astupa repiratia si te sufoca. Ne amagim ca la alegeri o sa stim cum sa votam si vom scapa de mizeria asta in care ne-am bagat sau am fost tarati. Am mari rezerve ca va fi asa. Vom schimba doar niste nume si, in rest, vom impinge mahalaua spre maine.

Cand e vorba de propriile avantaje toti sunt prieteni O alta forma de mahala politica

Am ajuns sa asteptam stirile si emisiunile de seara nu ca sa vedem daca tara a mai facut vreun pas inainte, ci doar pentru a afla ce a mai zis ala, cum l-a injurat celalalt si cum partidul, adunat in spate pe tabere, se exprima dupa cum il duc puterile sau mintea: ba zambind ticalos, ba mintind conjunctural.

In spatele usilor inchise

Galceava de partid din PSD, bunaoara, caci nu a fost altceva decat galceava, a fost exportata in strada, ajungand scandal. Doamnei Firea i s-a parut ca daca face turul televiziunilor va fi mai credibila. Mie mi se pare ca nu a reusit. A ratat „Taraf TV”, e si acolo un segment de telespectatori care trebuie convinsi. Si, unde mai pui ca sustinatorii puteau trimite si dedicatii. Cand te asteptai ca iuresul sa se stinga, totusi, doamna Firea isi itea mutra la o alta televiziune. Lucruri noi? Nu. Acelasi atac la Liviu Dragnea, dar pe alte intamplari de partid despre care, pana acum, nu a vorbit. Oare de ce? Totul e pe cale sa capete nuante de mahala. Nu ca limbaj, ci doar ca loc al rebeliunii dumisale. In orasul pe care il pastoreste, cu metrou, asfalt si cu guvern, neintelegerile mici sau majore se rezolva in spatele usilor inchise, fara martori inutili. Nu stiu cum de nu a observat.

Intrebari fara raspuns

Intre timp, Bucurestiul pe care il administreaza se scufunda. Nu cred ca ar putea raspunde rapid si multumitor cate scoli au autorizatie sanitara sau de la ISU. Despre cabinetele medicale din scoli, dupa cum a promis ca vor exista, nu vreau sa intreb. Nu am de ce. Parcari la intrarea in oras sau special amenajate pe aleile dintre blocuri? Nici asta nu intreb. Circulatie in conditii decente? Nici asta nu are cum sa primeasca vreun raspuns pertinent. E de ajuns sa iei in calcul ca troleibuzele, intr-o proportie covarsitoare, la usile din mijloc nu au trapa necesara accesului pentru cei cu dizabilitati, imobilizati in carucioare. Nu cred ca are rost sa dezvolt mai mult, desi lista de intrebari este imensa. Stiu ca si-a delegat toate atributiile. Foarte bine. Dar bucurestenii pe ea o vor intreba de ce au ales-o, nu pe cei delegati sa rezolve problemele orasului.

Calcand prin mocirla

Scandalul din PSD nu e de ajuns. Victor Ponta tropaie si el prin mahalaua imunda a politicii. Nu a reusit sa-si inscrie partidul, dar ataca la baioneta, lansand pe piata poze cu Dragnea alaturi de capii serviciilor de informatii. Bine, si? Doar atat poate? De ce o fi uitat sa vorbeasca si despre el, ca ofiter acoperit al SIE, cum a descoperit presa si l-a dat in vileag? PNL, nici el nu ridica prea mult capul peste mocirla politicii. A gasit cu cale sa treaca motiunea de cenzura impotriva ministrului Carmen Dan bazandu-se mai mult pe voturile disidentilor din PSD. Un gest de o eleganta covarsitoare. De mahala fara cusur. Vi se pare ca Iohannis paseste prin noroiul asta gros fara sa se murdareasca pe pantofi? O vrea, dar nu reuseste. Daca nici la inaugurarea anului scolar nu s-a putut abtine sa nu atace puterea, despre ce vorbim aici? Despre Romania moderna si civilizata, dupa cum ii place sa trambiteze? Nu cred. E mai degraba mahalaua politica in care ne scufundam.

author avatar
Valentin Boeru
1.915 afisari

4 COMENTARII

  1. Privatizarea si concesionarea abuziva (unii politicieni-guvernanti au luat comisioane mai mari decat valoarea anuntata public a tranzactiei) a serviciilor publice si obiectivelor economice rentabile si strategice, din domeniul petrolului, a gazelor naturale, a energiei electrice, fabricilor de ciment, telecomunicatii, etc. a fost si este preocuparea principala a clasei politice postcomuniste mafiotizate.
    S-au privatizat inclusiv obiective economice, strategice pentru siguranta nationala care aveau rezultate performante (desi sloganul privatizarii a fost pentru a salva intreprinderile de stat de faliment), fara a se tine cont ca Romania in istoria economica a Europei a avut anumite branduri de renume. Aceste “crime” economice au fost comise cu determinarea ori complicitatea unor factori apolitici ai statului, din sfera puterii rezervate, santajabili pentru lacomia si trecutul lor imoral;
    Privatizarea turismului din Romania, se poate constata, ca aceasta actiune nu a fost o necesitate si nici o cale de relansare a sa, ci mai degraba o satisfacere a poftelor fostilor si actualilor nomenclaturisti din care o parte dintre ei, inainte de 1989 au raspuns de aceasta ramura economica a carui potenţial a decazut si nu este valorificat nici macar în proportie de 30%.
    Nu exista cazuri de privatizari care ulterior sa dovedeasca rentabilitate pentru economia nationala sau interesul public, mai ales daca mentionam fabricile de ciment, telefonia, petrolul, gazele, energia electrica, industria de aparare s.a.. Foarte multe privatizari s-au finalizat prin valorificarea frauduloasa la fier vechi a mijloacelor fixe si a terenurilor la preturi de contrabanda. In cazul unor tranzactii terenurile din incinta unitatilor economice de stat nici n-au fost luate in calcul ca element de negociere (preferandu-se spaga) desi valoarea de piata a acestora era foarte mare. Privitor la rentabilizarea economiei sau a industrie daca ar fi existat o strategie nationala situatiile de “esec” puteau fi evitate. Daca Romania ar fi fost condusa rational si nu de semidocti, impostori si mafioti Strategia ECONOMICA si INDUSTRIALA a Romaniei putea fi ELABORATA DE INTELEPTII STUDIOSI ai natiunii.
    In consecinta dupa 28 de ani de “haos economic industrial” Romania nu mai detine marci proprii de fabricatie in industria grea si nici tehnologii industriale protejate la nivel national. Un popor fara marci de fabricatie cautate pe plan mondial in domeniul industriei si fara tehnologii autohtone este supus istoric feudalizarii in cel mai fericit caz daca nu unei forme moderne de sclavagism si apoi dezradacinarii.
    Instrainarea treptata a unor parti foarte importante din avutia nationala proprietate a intregului popor, s-a facut numai pentru satisfacerea intereselor mafiote ilegitime de partid, de grup sau personale fara includerea unor algoritmi in elaborarea deciziilor, care sa includa si interesul general al societatii civile, invocandu-se in mod demagogic misteriosul motiv al “confidentialitatii” tranzactiilor…???…..
    Externalizarile unor activitati auxiliare atat din unitatile economice cu capital de stat cat si din cele ale administratiei publice centrale sau locale au condus la scumpirea lor si nicidecum la iefteniri (scaderi de costuri) asa cum ar fi fost firesc, datorita mecanismelor de tip mafiot care functioneaza in Romania, (un bucurestean cu salariu de 150 de euro/luna plateste metru cub de apa de la retea francezilor ca si un parizian care are salariu minim de 1200 euro);
    – Privitor la regimul spatiilor publice, comerciale si al depozitelor detinute de stat pana in 1989 nu s-a elaborat nici un program (naţional) sau de in interes comunitar, acestea au fost impartite in mod abuziv intre grupurile de interese (fostii si noii nomenclaturisti) si apoi inchiriate, subinchiriate ş.a.m.d. ceea ce a condus la scumpiri nejustificate a produselor vandute si serviciilor oferite unei populatii aflate intr-un proces continuu de pauperizare. Abuzurile comise in gestionarea acestor spatii, cele mai multe din ele inca neclarificate din punct de vedere al regimului juridic, a condus la imbogatirea nejustificata a vechii si noii nomenclaturi in defavoarea majoritatii populatiei tarii. Aceste spatii publice, comerciale precum si cele locative sau terenurile concesionate-inchiriate detinute de noua “burghezie comunista” inca nu sunt supuse impozitarii ca in statele UE;
    Aceasta este, în istoria omenirii, geneza prin care a aparut si în Romania un nou tip de clasa sociala “BURGHEZIA COMUNISTA” ce s-a dovedit a fi mult mai hidoasa, mai odiasa si asupritoare decat au prevazut-o cu cateva decenii in urma unii prezicatori ai vremurilor comuniste.
    Ea este compusa din MUTANTII (DEGENERATII ce dovedesc URA si LACOMIE fara limite) aparuti in urma “operatiilor genetice” facute urmasilor activistilor comunisti si fostilor securisti stalinisti altoiti cu capitalism salbatic. O parte destul de importanta din nomenclatura comunista si cea postcomunista, intr-un mariaj deplin, au reusit sa-si transforme puterea politica in capital financiar si active si detin astfel in stil mafiot controlul sau influienta asupra oricarui tip de decizie publica cu riscul dezvoltarii haotice fara limita a economiei subterane
    si distrugerii Romaniei.
    – Datele statistice elaborate de catre Institutul National de Statistica si Comisia Ntionala de Prognoza releva “INVOLUTIA” activitatilor din industria usoara romaneasca privind produsele textile, articole de imbracaminte, pielarie si incaltaminte, iar milioanele de euro alocate de U.E Romaniei pentru finantarea unor proiecte nu sunt valorificate in vederea dezvoltarii de noi unitati de productie (IMM-uri) sau la retehnologizarea capacitatilor productive existente.
    Activitatea de productie predominanta, desfasurata in cadrul INDUSTRIEI USOARE, din Romania, in sistem LOHN, este specifica lumii a treia si constituie o activitate extrem de paguboasa pentru subdezvoltarea tarii deoarece resursele interne materiale (pieile de animale, lina de oaie, plantele tehnice, etc) si umane nu pot fi valorificate cu randament maxim in interes national.
    Situatia dramatica existenta este sustinuta in mod bizar si de dezvoltarea sub privirea autoritatilor statului, din zona cartierului Colentina mun. Bucuresti pina in localitatea Afumati, a unui imperiu al infractionalitaii financiar-comerciale. De aici produsele de contrabanda sunt aprovizionate in toate localitatile tarii si dupa 28 ani de democratie originala fiind comercializate fara impozitarile corespunzatoare, la tarabele din pietele oraselor Romaniei (mai ales in Bucuresti) in fostele locuri amenajate (tarabe) pentru comercializarea produselor agro-alimentare. Factorii politici si administrativi raspunzatori de gestionarea acestor domenii manifesta fara nici o jena indolenta, iresponsabilitate si multa imoralitate, ceea ce afecteaza grav bunul mers al societatii.
    Ilegalitatile mentionate sunt sustinute si de existenta pe piata neagra a comertului stradal cu facturi pesonalizate a unor firme fantoma (mai ales in cartierul bucurestean Colentina), desi aceste fapte constituie infractiuni si au ca efect diminuarea surselor la bugetul de stat.
    Cu cat in industria usoara, se va utiliza mai mult metoda lohn-ului (o forma de estorcare prin exploatarea fortei de munca si in favoarea unor excroci sau incompetenti ce detin functii publice) cu atit productivitatea muncii in acest sector va tinde catre (0) si nu vom acumula, capital, resursele necesare pentru reluarea ciclurilor de productie ori realizarea progresului in acest domeniu sau ramura industriala.
    Deoarece în istoria omenirii nu s-a mai experimentat TRECEREA UNEI SOCIETATI DE LA COMUNISM LA CAPITALISM, acest fenomen societal fiind in premiera mondiala, cei care au exercitat puterea publica postcomunista (mutantii), invocind in mod fals necesitatea unei tranzitii costisitoare (doar pentru alegatori, contribuabili, majorittea saraca a societatii), au actionat în mod discretionar pentru satisfacerea propriilor pofte si interese materiale si financiare. In acest scop s-au folosit de, politica, bresle si grupuri de interese nelegitime (baronii locali, mafii, retele de crima oragnizata), jocuri piramidale, fonduri mutuale si de investitii si actiuni criminale de devalizare a majoritatii bancilor cu capital autohton (fara a exista vreo reactie publica de alarmare din partea BNR), etc.
    Gestionarii puterii postcomuniste, actionind la nivelul constiintei publice mai abuziv decit activistii din regimul comunist, au indus în mentalitatea românilor, în mod periculos si pagubos pentru dezvoltarea democratica si economica a tarii ideea ca, numai daca faci politica sau esti sustinut de vreun partid poti sa devii bogat, sa te mentii ca om de afaceri ori sa ocupi o functie publica. Ei nu pretuiesc niciuna din valorile sistemului democratic, dovedindu-se ca toate segmentele vietii noastre sunt afectate GRAV de ramasitele “ciumei rosii staliniste” ori de instinctele animalice numite lacomie si rautate.
    – Desi exista legislatie, care impune criterii pentru managementul performant la organizatiile economice cu capital de stat si referitoare la raspunderea ministeriala, in perioada postcomunista nu a fost nimeni sanctionat, in vreun fel, din cei vizati, pentru lipsa de randament sau productivitate scazuta a muncii ori pentru “hotie”. Acestia au fost lasati sa conduca in mod discretionar si sa-si bata joc de resursele tarii (financiare, materiale, umane), dupa bunul plac si in mod pagubos pentru viitorul natiunii.
    Cei care, dupa 1989 au avut obligatii de serviciu sa gestioneze sau sa apere integritatea AVUTIEI NATIONALE , acum, recunosc intre ei ca si-au insusit in mod abuziv o mare parte din aceasta pentru a nu fi furata de strainii. Dupa experinta NEGATIVA controversata “proaspetii capitalisti de CARTON sau de PAIE” imbogatiti din/sau prin politica, savarsind acte de coruptie sofisticate, s-au naravit intr-un fel anume si nu se mai pot desvata usor, asa ca probabil pregatesc, dupa expirarea fazelor de capusare a intreprinderilor de stat pana la FALIMENTARE si a bugetului national pana la disturugere nationala, in acelasi spirit faza a treia a “capitalismului salbatic” care va fi probabil o adevarata tragedie pentru romani la nivel colectiv.
    Practica a dovedit ca majoritatea imbogatitilor prin frauda,“harparetii mafioti”, dominati de pacatul lacomie, nu au cultura necesara pentru a pretui capitalul (mai ales cel uman), prin aplicarea vreunei retete de succes in vederea mentinerii ori sporiri acestuia. Drept urmare l-au transformat cu usurinta curveasca din forma productiva de produs plus valoare direct in bunuri de consum de lux, fara a se lua in considerare faptul ca, pe termen scurt se reduc drastic locurile de munca creatoare de valoare adaugata si are ca efect cresterea in mod nejustificat, a somajului si datorita sistemului clientelar si a aparatului bugetar de stat. Pe termen lung gafele monstruoase comise, au creat si vor genera regres economico-social la nivel national si vor influienta negativ soarta “miliardarilor de carton” sau “capitalistilor fraudisti “ si a Romaniei.
    Spre deosebire de lumea civilizata mecanismul de tip arhaic dar si anarhic preferat de privilegiatii societatii postcomuniste (fosti activisti pcr-isti si securisti stalinisti) pentru acumularea rapida de capital a pus Romania in ipostaze paradoxale spre uimirea occidentalilor, deoarece ca stat detine ponderea cea mai mare din U.E la, numarul de autoturisme de lux aflate in circulatie pe cele mai impropii drumuri din Europa precum si la numarul de yahturi si vile (case) luxoase raportate la gradul mare de saracie existent.
    Atrocitatile privind sabotarea fara precedent a economiei nationale, au avut loc si se produc continuu in Romania cu ajutorul si in interesul asa zisei mafii politice autohtone in colaborare cu mafia transpartinica (interna si externa) si cu “oameni de afaceri straini” din care majoritatea sunt fugari urmariti de autoritatile tarilor unde acestia au comis tot soiul de nelegiuiri si abuzuri.
    “Modelul de capitalism” autohton, croit de clasa politrucilor impostoari, penali si puscariabili s-a dovedit a fi pentru cei care muncesc si traiesc in Romania, o utopie la fel ca si comunismul, deoarece in numele emaniciparii capitalului productiv (fabrici si uzine) ce a apartinut unui mod de productie comunist (socialist) a fost instrainat, prin metode necunoscute pincipiilor sau relatiilor de tip “capitalism clasic”. Unele unitati de stat chiar daca au fost rentabile si costituiau obiective strategice pentru siguranta nationala (fabricile de ciment, industria petroliera, energetica, telefoanele, industria de armament etc) au fost instrainate la valori mult subevaluate in favoarea unor spagi uriase primite de catre guvernantii si politicienii decidenti ce au avut toate culorile politice si apartin atat stangii cat si dreptei. Toti au aplicat aceeasi modalitate haiducesca salbatica de praduire a economiei nationale.
    Relatiile de productie sau de munca specifice noului mod de productie postcomunist sunt reprezentate doar de sistemul sofisticat al traficului de influienta, santajului, amenitarii etc.
    . Majoritatea unitatilor economice instrainate au fost valorificate la fier vechi, iar terenurile vandute la preturi speculative. In aceste conditii capitalul industrial productiv, din tara a fost mult redus, iar cel autohton a ajuns sa fie aproape de zero ceea ce afecteaza grav atat realizarea echilibrui economic intern cat si perspectiva dezvoltarii pe baza unor strategii sau politici publice decise de interesul general al romanilor. Forma explicita a capitalismului aplicat, in Romania postdecembrista, numai de catre politicieni si cu sprijinul acestora este una conjucturala numita “capitalism salbatic”, care s-a dezvoltat in mai multe faze. Prima faza s-a consumat prin capusarea unitatilor de stat pana la falimentare. A doua, aflata in curs, de derulare se refera la capusarea bugetului de stat (prin borduriade, infiintari de spatii verzi si parcuri fara utilitate publica, vopsiri de trotuare, montari excesive de indicatoare de circulatie, plata exagerata a societatilor de paza pentru activitati inutile, delapidarea fondurilor statului prin decizii politice, etc) toate acestea vor conduce la FALIMENTAREA ROMANIEI.
    Cand vom intelege ca fraiele puterii politice si economice sunt in mana unor persoane fara CARACTER, fara constiinta si fara scrupule, care nu poseda capacitatea de a-i intelege pe ceilalti, vom privi realitatea intr-o lumina noua fiind vorba de o plaga a raului care se intinde fara dificultati amenintand grav viitorul Ro. Pentru a ajunge sa conduca, un IMPOSTOR, un psihopat, un semidoct, unde legile sunt elaborate de TICALOSI pentru hoti si banditi, nu are nevoie de adeziunea majoritatii ci este de ajuns sa fie sprijinit de un grup de interese (MAFIE) care poate prin mijloace meschine neortodoxe sa gadile instinctele primare ale disperatilor, sa “orienteze” si sa conduca “populatia fara orizont” ca pe o turma de animale.
    In Ro EXISTA un mare RISC. Dupa modelul celor STRICATI aflati la putere toata societatea poate fi contaminata cu ticalosi, sceleratii morali si nu numai!

  2. FELICITARI ! Comentariu ce pune in umbra si trimite la subsol incercarile boerului de a pasa magareata in ograda altora .Cine a transformat Romania din decembrie 2016 in mahala politica ? Da , pentru a ajunge moderna si civilizata , Romania trebuie sa ” trambiteze” zilnic ca unii o scufunda in mocirla politica chiar daca este ziua inaugurarii anului scolar in invatamantul romanesc !

  3. Pai dacă mai iesim odata in strada o sa pice întrebarea e nu cand o sa pice fi pe cine punem in loc ca partidele de opoziție nu sunt pregatite si o sa inlocuim pe Sarsaila cu Aghiuța, adica pe dracu cu taso.

  4. Superb website you have here but I was wondering if you knew of any message boards that cover the same topics talked about in this article?
    I’d really like to be a part of community where I can get suggestions from other knowledgeable individuals that
    share the same interest. If you have any suggestions, please let me know.
    Many thanks! http://uel.bueno@Fri.e.daBrya.n.5.103@asex.y.52.1@leanna.langton@inst1095054-56483.na.cloud.im/oausa.net/node/197/track

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger