Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » NATO, dependenta de un avion rusesc

NATO, dependenta de un avion rusesc

Autor:

Alianta Nord –Atlantica pierde un sprijin important de transport militar: grupul rus Volga-Dnepr a anuntat ca opreste la sfarsitul anului furnizarea de avioane de tip Antonov 124 (An-124) armatelor NATO, foarte dependente de aceste uriase aeronave cargo.

 

an 124 NATO, dependenta de un avion rusesc

Alianta Nord – Atlantica pierde un important furnizor de transport militar

”Ne retragem progresiv de pe piata transportului militar (…). Grupul nu va participa la o licitatie lansata de NATO in configuratia sa actuala”, a anuntat Volga-Dnepr. Compania ruseasca nu va prelungi un contract care expira la sfarsitul lui 2018 in vederea furnizarii avioanelor sale Antonov 124 catre zece armate europene din NATO. Intitulat “Salis”, contractul a fost prelungit anual, incepand din 2006. Alianta a anuntat deja ca ”a fost informata” de Volga-Dnepr ”ca nu va prelungi serviciul dincolo de termenele contractului actual, in vigoare pana la sfarsitul lui 2018”, urmand sa ia o decizie “impreuna cu tarile din contractul Salis in a explora optiuni care sa corespunda nevoilor lor aeriene incepand din ianuarie 2019”. Cele zece tari membre NATO care beneficiaza de contractul Salis sunt Belgia, Cehia, Franta, Germania, Ungaria, Luxemburgul, Norvegia, Polonia, Slovacia si Slovenia. Cea mai afectata este armata franceza, care are intarzieri in livrari si probleme tehnice cu noul avion de transport militar european A 400 M, mai ales pentru misiunile sale externe. In lume exista doar 20 de avioane Antonov 124,  detinute de companiile rusesti Flight Unit FU 224 si Volga-Dnepr (care are majoritatea aeronavelor existente), impreuna cu societatea privata ucraineana Antonov Airlines, ultima este la randul ei furnizor NATO. Antonov 124 a fost proiectat in perioada sovietica si este al doilea cel mai mare avion din lume, dupa Antonov 225, cu capacitati de transport net superioare A 400 M, permitandu-i sa incarce, printre altele, blindate si elicoptere.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 15-11-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!