AcasăNewsModa islamica face furori

Moda islamica face furori

Nou look in magazinele de lux din Beverly Hills, unde manechinele din vitrine sunt imbracate in hijab haute couture semnate Chanel. Dolce&Gabbana a lansat  la randul lui o colectie de valuri musulmane. Un adevarat boom.

Islamul intră si în fashion

23% din populatia mondiala este musulmana, iar, potrivit unui raport Global Islamic Economy din 2013, consumatorii musulmani au cheltuit 243 de miliarde de euro pe haine si incaltaminte in intreaga lume. Aceaste cheltuieli ar putea depasi 484 de miliarde de euro pana in 2019. Dupa ce a postat pe Instagram primele imagini cu colectiile de hijab si abaya, Dolce & Gabbana  a declansat o noua tendinta. Insa drumul modei musulmane a fost deschis in 2010, sub impulsul blogeritelor musulmane din intreaga lume. Feministe, pasionate de moda si mandre de identitatea lor culturala, aceste web-influente si-au construit retelele in jurul unui subiect de nisa: moda si lumea musulmana. Lumea musulmana este un segment important pentru industria modei. Expertii spun ca exista o piata in crestere pentru asa numita  ”moda modesta”. Populatia musulmana este in general tanara si in crestere. Pana in prezent, marketingul nu se adresa musulmanilor decat pentru vanzarea de alte produse (sectoarele alimentar, financiar etc), insa sectorul fashion are toate datele sa vina pe primele locuri, in special prin atragerea gigantilor industriei textile si a brandurilor de lux occidentale. De altfel, in publicitatea Apple, Android sau Coca-Cola apar deja femei care poarta val, in incercarea de a tinti o piata neexplorata pana in prezent.

author avatar
Tudor Borcea
522 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger