Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Metrorex: salarii mari, pierderi imense

Metrorex: salarii mari, pierderi imense

Autor:

Deşi sindicatele ameninţă periodic bucureştenii cu greva generală, compania de transport public are  o productivitate comercială foarte modestă, în schimb salariile sunt supradimensionate.

 

metrou 4 Metrorex: salarii mari, pierderi imense

Radiografia unei companii ineficiente

Comparativ cu firmele silimare din Budapesta, Praga şi Varşovia, Metrorex înregistrează un venit/angajat  de trei ori mai mic, cu 20% mai mulţi salariaţi pe km/metrou şi  salarii cu 9% mai mari decât decât media companiilor similare din regiune şi de aproape două ori peste media din sectorul privat. Se adaugă pierderile uriaşe (145 milioane de lei anul trecut), fără subvenţii de la stat Metrorex ar fi o companie falimentară, dar şi cea mai proastă calitate a serviciului oferit. Metroul nu a făcut profit în ultimul deceniu,  doar pierderile cumulate din ultimii 5 ani sunt de 600 milioane de lei, estimează Iancu Guda, preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiar-Bancari din România. El susţine că, eliminând subvenţiile primite de la stat, Metrorex înregistrează pierderi de 55% din cifra de afaceri (358 milioane de lei, aproximativ 77 milioane de euro), în timp ce firmele similare din regiune obţin un profit mediu de 11%: Budapesta (+16%), Praga (10%), Varşovia (5%).  Metrorex înregistrează 63 de angajaţi la fiecare km de metrou, cu 20% peste media din capitalele analizate ca şi referinţă (51,41) şi de 3 ori mai mult decât Budapesta (care înregistrează 20,21 angajaţi / km metrou). Salariul mediu net/ angajat la Metrorex este de 1.144 euro/ luna (7.555 lei brut), de două ori peste media naţională şi cel mai mare din regiune. Potrivit analizei, viteza media înregistrată de trenurile Metrorex este de 22,5 km/oră, mult sub media capitalelor de referinţă (31 km/ oră). Aceasta este cauzată de investiţiile modeste în reţeaua de metrou, în condiţiile în care majoritatea trenurilor sunt vechi.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 12-12-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!