Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Merkel nu mai e mama auto

Merkel nu mai e mama auto

Autor:

Inaugurand, ieri, Salonul auto de la Frankfurt (IAA) cancelarul Germaniei le-a dat peste degete constructorilor auto pe care altminteri i-a sustinut mult timp, un exercitiu de echilibristica in plina campanie electorala.

 

merkel 3 Merkel nu mai e mama auto

Cancelarul nu poate duce un razboi total cu gigantii auto germani

In fata industriasilor, Merkel, care se indreapta spre cel de-al patrulea mandat, a reamintit originea scandalului Dieselgate. De doi ani, ”tematica diesel si a emisiilor poluante tine prima pagina cu o regularitate neplacuta”, a lansat Merkel, regretand ca ”mult capital de incredere a fost distrus”. La fel ca in ultimele saptamani, cancelarul a cerut industriei auto germane sa ”faca totul pentru a restaura credibilitatea si increderea”, in ”propriul sau interes” si ”in interesul Germaniei”. Insa Merkel , supranumita ”cancelarul automobilelor”, stie prea bine ca nu poate intinde coarda cu un sector esential in economia Germaniei. Un sector de 400 de miliarde de euro cifra de afaceri anuala, unde muncesc 870.000 de salariati. La scandalul din vara aceasta, unde mari nume ale sectorului auto german au fost suspectate de cartel ilegal, se adauga si perspectiva de a vedea justitia interzicand circulatia vehiculelor poluante in 70 de orase germane. ”In Germania, sa privezi pe cineva de masina sa este de neconceput”, a estimat Peter Fuss, expert al cabinetului EY, interogat de Afp. Merkel a mai insistat asupra ”virajului” in directia ”unei mobilitati fara emisii” poluante, insa a refuzat un program de abandon al motoarelor termice, spre deosebire de Franta si Marea Britanie. Motoarele diesel vor fi necesare ”inca cateva decenii”, a estimat Angela Merkel. Germania vrea sa investeasca 40 de miliarde de euro in tehnologia electrica si hibrida, pana in 2020, multiplicandu-si de trei ori oferta in raport cu cea actuala, a lansat si Matthias Wissmann, presedintele puternicei federatii auto germane VDA.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 22-11-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!