Precum China, Emiratele sau Brazilia, Turcia vrea sa devina un gigant al aviatiei mondiale. Al treilea aeroport din Istanbul, unul din cele mai mari din lume, se va deschide in 29 octombrie, a anuntat ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan.
Constructia uriasului aeroport este finalizata in proportie de 80%, a declarat Arslan. Aeroportul va fi inaugurat cu ocazia a celei de-a 95-a aniversare a Republicii Turcia. El face parte dintr-o serie de proiecte faraonice decise de presedintele Recep Erdogan, fost primar al Istanbulului. La ora actuala, cele doua aeroporturi din Istanbul se afla in prag de saturatie, ceea ce reflecta viteza cu care se dezvolta traficul aerian in Turcia. Istanbul este o destinatie turistica mondiala de varf iar compania Turkish Airlines isi va dubla flota pana in 2020.
Insa toate acestea nu ar justifica 100% crearea unui urias aeroport daca Istanbul nu ar fi baza acestei puternice companii aeriene, care este pe cale sa se impuna ca un gigant in sector, cu o strategie oarecum similara cu cea a companiilor din Golf precum Emirates, Etihad Aiways si Qatar Airways. Zborurile de intrare vor fi dirijate spre noul aeroport de pe aeroportul Ataturk (unul din cele cinci mai frecventate aeroporturi din Europa) . Noul aeroport va putea primi 114 avioane care vor ateriza si decola in acelasi timp. Cand va deveni pe deplin operational, 225.000 de persoane vor fi angajate si 3000 de zboruri zilnice vor fi deservite. Arslan a declarat ca 10,2 miliarde de dolari au fost investiti in proiect care va genera peste 20 de miliarde de dolari in 25 de ani.
Istanbul este o placa turnanta majora pentru zborurile de tranzit, care a atrage traficul de transfer si lucrativ ale principalelor aeroporturi din Golf (Emiratele, Qatar, Oman, Bahrein, Arabia Saudita) in Turcia.Cand prima faza a aeroportului va fi terminata, va avea o capacitate de 90 de milioane de pasageri anual. Cu peste 350 de destinatii si aproximativ 100 de companii aeriene, aeroportul isi va creste capacitatea la 150 de milioane de pasageri.