AcasăNewsMasinile autonome cresc natalitatea si saracesc statul

Masinile autonome cresc natalitatea si saracesc statul

LE 5 OCTOBRE 2015 / A BORDEAUX / AKKA TECHNOLOGIES / LA VOITURE AUTONOME EN ESSAI A BORDEAUX LAC POUR LE CONGRES ITS 20151005_g.bonnaud_D21E4195

21 de milioane de automobile fara sofer vor fi vandute in fiecare an in 2035, estimeaza institutul de analiza american IHS Automotive. Vor bulversa comportamentul oamenilor, cu consecinte neasteptate.

Oamenii îşi vor face de cap în maşiniile viitorului

Dar cum isi vor ocupa oamenii timpul in conditiile in care de condus masina se vor ocupa calculatoarele? Potrivit unui sondaj al autoritatii de siguranta rutiera din SUA, soferii pe post de pasageri prefera sa ia o gustare (48%), sa raspunda la mesaje (43%) sau sa se plimbe pe Internet (36%). Dar nu numai. Potrivit lui Barrie Kirk (Canadian Automated Vehicles Centre of Excellence) relatiile sexuale in automobile vor fi ”mult mai frecvente” odata cu trecerea la vehicule autonome. Sa ne asteptam la un baby-boom?, se intreaba si alti specialisti, citati de Ouest-France.

Nici un mort pe autostrazi

”Zero victime pe sosele in 2020”. Iata promisiunea Volvo in era masinilor autonome, care vor fi intesate cu radare si camere video pentru a evita orice obstacol. ”Odata cu conducerea automatizata, vom avea mai putin de un incident grav la fiecare miliard de kilometri parcurs”, adauga Guillaume Devauchelle (Volvo). Adica cu 94% mai putine accidente ca astazi. Costul mondial al accidentelor se situeaza la aproximativ 1300 de miliarde de dolari. Mai putine accidente dar mai multe afectiuni, in schimb. Masinile autonome vor semana adesea cu saloane rulante ce vor avea scaunele fata in fata. Insa aceasta configuratie are un inconvenient major, ignorat, voit sau nu, de constructori: favorizeaza raul de masina.

Specialiştii se
aşteaptă la un
baby-boom, odată
cu trecerea la
vehiculele
autonome

Stand si privind in sensul invers directiei de mers perturba urechea interna, generand ameteli, greata si dezorientare, inconveniente care nu afecteaza un sofer la volan. Pentru a le combate, cercetatorii sugereaza imbogatirea interfatei masinii cu elemente in 3D in timp real suprapuse imaginilor din mediu inconjurator. In lipsa acestei optiuni, speialistii au un sfat mai ieftin: incercati sa dormiti.

Ciuciu amenzi

Amenzile rutiere, cosmarul soferilor si bucuria statului. Spre exemplu, anul acesta, in Franta, amenzile legate de infractiuni rutiere ar trebui sa aduca la buget suma de 1,85 miliarde de euro, potrivit unui proiect al legii finantelor. O suma care ar lipsi din bugetul statului in cazul ”domniei ” masinilor autonome: ele respecta intrutotul codul rutier si, in plus, nu consuma alcool. Deci trebuie gasite alte fonduri pentru intretinerea retelelor rutiere, spre exemplu. Dar si reducerea controalelor si efectivelor politiei rutiere.

Mii de someri in plus

Astazi, o masina ruleaza in medie cu 1,2 persoane la bord. O rata de ocupare care va trece lejer de 2 persoane, odata cu masinile autonome, care vor favoriza fenomenul de ”carpooling”, un soi de partajare a vehiculului cu mai multe persoane care au acelasi drum. Evident, aceasta ar reduce masiv inghesuiala auto urbana. Potrivit unui raport al Boston Consulting Group (BCG), pana in 2030, masinile autonome vor face sa dispara nu mai putin de 60% din vehiculele ce ruleaza la ora actuala. Un vis al ecologistilor dar un cosmar pentru industria automobilului ”clasic”. Tot potrivit BCG, masinile autonome se vor adapta automat la un stil de condus economic, cu efecte benefice asupra reducerii poluarii, multe fiind hibrizi sau total electrice, softurile imbarcate permitand ca ele sa ruleze si interconectate, in sir indian. Mai mult, aceste vehicule vor rula mai repede fara riscul unor accidente, avand un timp de reactie mult mai scurt decat actualii soferi (miimi de secunde). Se intrevad si ”autostrazi automate”, cu vehicule ghidate de un centru de control si care respecta o anumita distanta de siguranta intre ele.

Mina de aur pentru media online

Automobilul autonom va oferi 50 de minute de timp liber in plus in fiecare zi, estimeaza un raport al companiei de consultanta McKinsey. Timp care, potrivit specialistilor, va fi ocupat tot pentru a profita de serviciile multimedia puse la dispozitie de vehiculele autonome. Internetul, retelele sociale, gigantii multimedia in general vor incasa sume uriase pentru fiecare minut suplimentar petrecut pe web de fostii soferi. Un Eldorado pentru firmele care vaneaza timpul liber al utilizatorilor.

author avatar
Tudor Borcea
418 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger