AcasăNewsMasina cu care Ceausescu a calarit o tara intreaga ruleaza inca

Masina cu care Ceausescu a calarit o tara intreaga ruleaza inca

Cunoscuta sub denumirea Dacia 2000, automobilul din imagini a fost masina de serviciu a lui Nicolae Ceausescu si putea sa-l poarte pe ”Geniul Carpatilor” cu viteze de 175km/h. O racheta pentru acele vremuri.

Dacia 2000 a fost de fapt un Renault 20 destinat elitei PCR

Masina este, de fapt, un Renault 20 TS construit de Dacia si prezentat, in 1981, sub denumirea de Dacia 2000. Modelul nu a fost prevazut sa fie comercializat pentru populatie, deci nu se stie exact cate exemplare au fost construite, toate fiind rezervate  elitei partidului. Automobilul avea dotari de varf pentru vremea respectiva: cutie de viteze automata, geamuri electrice, aer conditionat, regulator de viteza. Sub capota se afla un propulsor Renault de 2,2 litri care dezvolta 115 CP. Suficient pentru a atinge o viteza de varf de 175km/h, o cifra onorabila  in epoca respectiva si mult peste performantele Daciei 1300.

Interiorul masinii lui Ceausescu era un vis pentru romanii de rand

Proprietarul ei, bucuresteanul Ovidiu Magureanu, un fan Dacia,  a gasit exemplarul pe Internet, investind fireste munca si bani pentru a-l readuce la starea in care se afla astazi. Renault 20 a fost un exemplar de succes al firmei franceze ce se incadra intre segmental de mijloc si premium. Chiar si asa, comparand cu ce se deplasau liderii Blocului Rasaritean, nemaivorbind de actualii politicieni, Ceausescu era de-a binelea modest.

34  de Dacia transformate  anul acesta  in vehicule istorice

Cutia de viteze automata era un accesoriu exclusive pentru Marele Carmaci.

Peste 30 de masini romanesti au fost transformate in vehicule istorice, scapand de la fiare vechi, anunta daciaclasic.ro. Insa, daca legislatia nu se modifica, Romania risca sa piarda un intreg patrimoniu de automobile nationale care pot fi salvate. In prima jumatate a acestui an, 24 de masini Dacia 1300, la care se adauga sapte Dacii 1100 si trei 1310 (prima serie cu caroserie 1300, fabricata pana in 1984) au intrat in Retromobil Club Romania.

Multe dintre Daciile bune se pierd, proprietarii preferand tichetul Rabla, neavand bani pentru restaurari

Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul sa fie in stare buna si fara modificari (cu exceptia consumabilelor).Cele mai multe dintre Daciile proaspat atestate au numere de Bucuretti, Maramures si Brasov. Pe lista se afla o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in doar 293 de exemplare.

 

author avatar
Tudor Borcea
2.349 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger