Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Legea salarizarii unice, capcana mortala pentru PSD

Legea salarizarii unice, capcana mortala pentru PSD

Autor:

Liviu Dragnea a amanat in ultima clipa depunerea legii salarizarii unice in Parlament. Ca sa mai fie timp de pigulit proiectul si de consultat masele de bugetari, a sustinut public liderul PSD.

 

guvernul grindeanu Legea salarizarii unice, capcana mortala pentru PSD

Guvernul Grindeanu, Liviu Dragnea si intreg PSD-ul pasesc pe gheata extrem de subtire a legii salarizarii unice

Dragnea o fi el mai taran in comportament si nedat la fineturile politicii de inalt nivel, dar prost nu e. Ca urmare, se poate banui ca siretul telormanean a intuit, pe ultima suta de metri, pericolul ascuns in aceasta lege, unul mortal pentru Guvernul Grindeanu, implicit pentru PSD. Nu ca l-ar tine salele pe Dragnea de grija lui Sorin Grindeanu, dar acesta stie ca aruncarea PSD-ului in Opozitie il va ingropa definitiv pe el, cu sau fara dosare si condamnari penale.

Guvernul Grindeanu, pe buza prapastiei

Pe scurt, oricat ar broda Olguta Vasilescu la legea salarizarii, este imposibil sa fie multumite toate categoriile bugetare vizate. Intr-un sfarsit, Guvernul s-a prins si el ca asa stau lucrurile, motiv pentru care a refuzat sa o mai promoveze pe cont propriu, prin ordonanta de urgenta sau prin asumarea raspunderii. Ca sa arunce responsabilitatea asupra tuturor partidelor, Guvernul a pasat Parlamentului legea, decizie care il va ajuta insa ca o frectie la piciorul de lemn din moment ce legea in cauza este de natura a rupe dintii oricarui guvern si partid aflat la putere. Cel mai rau pentru pesedisti este ca un nou cutremur social de amploare risca sa mature Guvernul Grindeanu. Un guvern sustinut de un partid mare dar macinat in interior de tot felul de nemultumiri si conflicte intre lideri, liderasi si bisericute si al carui sef en-titre este tinut in lesa de Justitie, implicit de ”servicii”.

Un nou ”Guvernul meu” de cosmar

La fel de sigur este si ca debarcarea Guvernului Grindeanu va reactiva in mod sigur dorinta lui Klaus Iohannis de a forta usile Palatului Victoria cu un nou ”Guvernul meu”. Iar aici lucrurile se complica pentru toata lumea din moment ce Iohannis isi poate incropi guvernul din liberali, useristi si udemeristi, alte ingrediente neavand la indemana. Si asta in conditiile in care PNL-ul are un prezent vai steaua lui si un viitor de cosmar cata vreme cea mai luminoasa perspectiva liberala poarta numele de Cristian Busoi. Un politician cu aura gri-soricel pe care il observi doar daca te impiedici, fizic, de el. Nici la USR lucrurile nu stau mai roz date fiind ”performanta” parlamentara deja demonstrata, discursul politic searbad si bumbaceala interna prin care s-au facut remarcati Nicusor Dan si adunatura lui de politicieni-salvatori. Singura piesa de soi care se intrevede la temelia unui viitor ”Guvernul meu” ramane UDMR-ul, ceea ce readuce in actualitate, adaptat, un vechi banc: ”Cum te cheama pui de dac? Hunor, domnule!”. Sau Klaus, ca rimeaza la fel de bine cu Decebal si Dromihete.


3 comentarii to Legea salarizarii unice, capcana mortala pentru PSD

  1. CETATEANUL

    Sistemul de salarizare si acordare a stimulentelor la bugetari si salariati din unitatile cu capital de stat, este un mijloc de a intretine si alimenta coruptia si nu are nimic din modelele europene ori ceva comun cu rationalitatea sau notiunea de echitate sociala.
    Este un instrument de jegmanire a bugetelor publice si a unitatilor cu capital de stat, salariu max. este de 70 de ori mai mare decit cel minim. La fel si pensiile bugetarilor cea max. este de 80 de ori mai mare decat cea minima. In acest domeniu nu avem asemanare in rindul tarilor din UE si astfel se face dovada clara a faptului ca statul nu exista sau functioneaza pe principii total nesanatoase;
    – In politica salariala nu sunt respectate un minim de principii: salarizare egală la muncă egală, salarizare în funcţie de conţinutul muncii prestate, salarizare în funcţie de salarizarea existentă pe piaţa muncii”, in situatia in care pentru intretinerea unui detinut se aloca lunar de la bugetul statului cca 2500 RON . In aceste conditii se impune respectarea salariului minim impus in 2007 de catre UE de 65% din salariu mediu (800euro) existent în comunitatea europeană la acea data, adica de 500 de euro;
    “Solidaritatea” ca valoare umana, in Romania, nu se poate manifesta ca o unitate strânsă, bazată pe comunitatea de interese, de sentimente, de idei si spirit de întelegere. Aceasta are doua valente una pentru categoria “jecmanitilor” si este invocata de clasa politica numai atunci cand puterea decide unilateral ca o majoritate a populatiei urmeaza ori si-a pierdut unele drepturi. A doua valenta a solidaritatii se adreseaza clasei privilegiatilor (jecmanitorilor), din care fac parte obligatoriu factorii puterii si se refera la sporirea propriilor avantaje, facilitati si libertati pentru comiterea de atrocitati. CLASA de MIJOC pilonul de baza, ce ar putea asigura satabilitatea oricarei societati, exista numai in mintea unor visatori, deoarece in realitate ea lipseste cu desavarsire din Romania tot datorita infantilismului politic.
    Solidaritate intre privilegiati si celelalte categorii sociale nu se va putea realiza nociodata deoarece trufia, dusmania, incultura si lipsa de civilizatie sunt intretinute politic si nu infatiseaza decat “raporturi sau relatii ce ar putea exista intre lup si miel”.
    Multi nomenclaturisti postdecembristi, posesori ai unor insemnate proprietati imobiliare, de 27 de ani, nu-si platesc impozitele, cheltuielile cu utilitatile publice sau consumurile energetice, acestea fiind suportate de masa larga a celor saraci;
    – Politica salariala in perioada postcomunista a fost de natura sa conduca pentru majoritatea populatiei la adincirea saraciei. Guvernantii au invocat pentru aceasta in mod cu totul eronat slaba productivitate a muncii, desi acest indicator este in responsabilitatea lor, dar nu si pentru politicienii parveniti sau acolitii acestora, care au obtinut venituri salariale mai mari decit occidentalii auto-propunindu-se de forma si abuziv in tot felul de consilii, comisii de privatizare si comitete (C.A., A.G.A., etc.) pentru a primi indemnizatii “grase” fara nici un efort sau aport;
    – Cel “mai acuzator act politic”, pentru cei care au decis şi raspuns in perioada postcomunista de politica salariala din Romania, este acela de export ilegal de venit national constituit din munca salariatilor care au produs bunuri si servicii (mai ales in sistem lohn) pentru piata externa si carora li s-a platit doar nivelul minim al manoperei de pe piata interna. Acest mod de operare (realizat cu acordul mafiotilor din politica) a incurajat si folosirea “muncii la negru” ceea ce a condus in cele din urma si la acumularea necinstita de venit national de catre excroci care nu au nimic comun cu principiul economiei eficiente, exploatind intens forta de munca (fizica si intelectuala) fara nici o menajare sau protectie a capitalului uman valoros.
    Exploatarea abuziva a fortei de munca este “o cale de capatuiala” a celor care nu respecta fiinta umana ca fiind cel mai valoros capital si carora nu li se intimpla nimic sanctionatoriu (prelungind abuziv programul de lucru fara limite si incalcind normele de munca) chiar daca exista institutii de control ale statului cu competente in domeniu, acestea au doar statut de complici;
    – Mecanismele necesare formarii unei pieti a muncii, functie vitala pentru o societate sanatoasa, in Romania, nici dupa 26 de ani, nu au fost initiate din motive de incompetenta si imoralitate dovedite atat de guvernantii cat si de liderii de sindicat ori alti ONG-isti;
    – Atat timp cat nu se va dezvolta CLASA DE MIJLOC, iar sarcinile de munca, lefurile si pensiile vor fi de tip “Est” si preturile si cheltuielile pentru hrana, energie si intretinere de tip “Vest”, nu se va putea progresa la nivel national si din contra se va saraci. In acest sens vis- a-vis de coruptie se mai poate spune pe scurt: “Cu cat este mai mare saracia si lipsa de fermitate a implicarii Societatii Civile in adoptarea deciziei publice sau la elaborarea politicilor publice cu atit si coruptia poate atinge cote mai inalte!”;
    – In cadrul institutiilor statului au aparut transformari negative uluitoare, datorita lipsei de transparenta si control, s-au “umflat” fara just temei (pentru ca nici o institutie a statului nu are obligativitatea de a veghea la normalitate) organigramele din ministere, structurile locale si centrale, inclusiv Administratia Parlamentului. Schemele organizatorice sunt croite dupa poftele (lacomia) si fantezia diferitilor “farisei nomenclaturisti” si acestea consuma resurse bugetare enorme fara nici o eficienta pentru bunul mers al societatii;
    – Au fost infiintate institutii, autoritati de stat si numeroase AGENTII GUVERNAMENTALE, batem recordul european. Unele dintre ele sunt conduse si cuprind chiar functionari publici cu statut special care se ocupa de consilierea victimemelor crimei organizate si nu de prinderea autorilor acestor tipuri de infractiuni. Situatia existenta creeaza deruta in sistemul judiciar si este unica in UE si in lume.
    Un exemplu ciudat il constituie Autoritatea Electorala Permaneta (institutie de taiat frunza la caini sau de dat tita la pureci) care a avut initial incadrati 170 salariati bugetari apoi s-au facut suplimentari de angajati, fara nr. – fiecare din acestia apartinind unui anumit tip de clientelism. Ca atribut principal aceasta structura fantoma “asigura aplicarea unitara, la nivel national – CULMEA MINUNILOR – in intervalul dintre doua perioade electorale – 4 ani – a dispozitiilor legale privind organizarea alegerilor si a altor consultari electorale cu caracter national sau local; administreaza registrul national al sectiilor de votare; intocmeste si actualizeaza registrul electoral”. Functioneaza ca persoana juridica doar in baza Hotaririi Nr. 2 din 19 martie 2007 modificata de Hotarirea Nr. 3 din 24 septembrie 2008 a Parlamentului României pentru suplimentarea schemei de personal) unde veniturile salariale si structurile organizatorice intrec orice inchipuire realista;
    – In structura unor ministere sunt, infiintate in afara legii societati comerciale prin H.G. care functioneaza abuziv cu finantare de la bugetul de stat fara sa se justifice in vreun fel obiectul lor de ctivitate;
    – Dupa aderare la UE, desi angajamentele autoritatilor romane au fost pentru a se continua procesul restructurarii administratiei publice in sensul reduceri birocratiei, lucrurile au luat o turnura ce lasa impresia ca situatia nu mai poate fi stapinita din cauza politicii clientelare, degenerand uluitor.
    Aceste libertati discretionare au condus la infiintarea, abuziva, intr-un nr. nelimitata a functiilor de, secretari si subsecretari de stat, directori generali, directori adjuncti, sefi de servicii, sefi de birouri, ceea ce inseamna risipa de buget si un mare obstacol in calea descentralizarii deciziei publice si emiteri de politici publice pertinente ori strategii.
    Urmare a acestor atrocitati , daunator pentru societatea romaneasca (ceea ce nu se intimpla nici pe timpul regimului communist) este faptul ca in actualele conditii organizatorice (cu cheltuieli salariale majore nejustificate) orice act (administrativ sau juridic) intocmit de catre un functionar public sau justitiar este supus sistematic cenzuri conform intereselor (sau opacitatii) sefilor de birouri, de servicii, directorilor adj, directorilor generali, etc majoritatea impostori. Aceste realitati nu au nimic comun cu vreo armonizare europeana, cu flexibilitatea necesara in exercitarea actului de administratie publica sau cu secretizarea-confidentialitatea impusa de secretul de serviciu. Astfel in sistemul public s-au creat multe scrabe in dauna profesionistilor si a specialistilor care au fost nevoiti sa migreze catre zona privata sau chiar in strainatate, in asemenea conditii de unde sa mai aiba societatea energie pentru progres?

  2. AMERICANUL

    PENTRU CRESTEREA EFICIENTEI IN DOMENIUL ADMINISTRATIEI PUBLICE se impun:
    – Reducerea la maximum posibil a functiilor de conducere si a celor auxiliare din structurile administratiei centrale si locale (dupa unul din modelele tarilor cu democratie adevarata) pentru a impedica risipa resurselor, manifestarea obedientei si a nu ingradi independenta, integritatea si competenta profesionala a functionarilor publici in detrimentul cetateanului care asteapta rezolvarea problemelor sale cu obiecivitate si operativitate si nu in ultimul rind pentru a reduce cheltuielili bugetare efectuate abuziv pe principii clientelare;
    – Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE, care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare. Unele structuri parazitare trebuie desfiintate precum Consiliile judetene.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) exprima gradul de risipire a fondurilor bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri fara atributii obiective si necesare administratiei de stat, ce conduc implicit la cresterea coruptiei precum si la acutizarea disolutiei institutiilor statului (functionarea societatii fara principii, moralitate si respect fata de valorile umane si sociale) si la diminuarea in mod drastic a sanselor descentralizari sau modernizari reale;
    In sectorul economic de stat, dar si al administratiei locale si centrale (pentru realizarea descentralizarii si reducerii birocratiei) trebuie reduse functiile de conducere la 4% din total organigrama sau stat de functii. Asta presupune si reducerea ministerelor, a secretarilor de stat la cel mult doi, dimensionarea directiilor la nivel de servicii independente, a serviciilor la nivel de birouri precum si fuzionarea structurilor cu competente similare, etc. si diminuarea la maximum posibil a cheltuielilor pentru conducatorii auto si a nr autoturismelor folosite de catre cei cu indemnizatii de conducere.
    – Stabilirea, in baza studiilor, (AUDITARI EXTERNE) efectuate de catre comisiile de specialitate ale Parlamentului si elite ale Societatii Civile (oameni care poseseda stiinta si acumulari de experiente in diverse domenii) a directiilor de actiune, prin evaluare, a oportunitatii si necesitatii mentinerii structurilor administrative, cu atributii in domeniul public, finantate din bugetul de stat si prin verificarea legalitatii si argumentarii infiintarii acestora, a valabilitatii obiectului de activitate, optimului organigramei de functionare, a eficientei resurselor folosite si a veridicitatii indicatorilor statistici de performanta, astfel ca structurile interne ale ministerelor, agentiilor, oficiilor si a altor tipuri de institutii sa fie cat mai suple si eficientizate;
    – Pentru a se diminua abuzurile, descuraja nepasarea, incompetenta si intari cresterea prestigiului profesiei si a institutiilor toti cei care detin functii publice si gresesc (exclus in cazuri fortuite) in exercitarea sarcinilor de serviciu (guvernanti, judecatori, procurori, militari, politisti, comisari ai ANAF, etc.) trebuie sa plateasca despagubiri pentru daunele rezultate in urma actelor si deciziilor abuzive dispuse si sa nu mai fie lasate pe seama bugetului de stat;
    In fiecare organizatie publica trebuie sa se instituie prin act normativ statutul persoanei de contact (AVERTIZORUL PUBLIC) desemnat prin votul secret al membrilor organizatiei, cu statut de independent, care sa sesize aspectele de coruptie interna inclusiv in cazul superiorilor sai. Atunci cand este cazul comisia pentru sanctionarea imoralitatii (din cadrul aceleeasi organizatiei desemnata tot prin vot) sa dispuna excluderea pe motive disciplinare din functia detinuta, a celui vinovat indiferent de rezultatul unei eventuale anchete penal.
    Tinind cont de necesitatea stringenta ca in institutiile statului sa existe performanta profesionala, cit mai putine vulnerabilitati si riscuri la coruptie, la adresa personalului angajat, pentru eficientizarea activitatii ministerelor (MAI, MJ, MAE, MFP, MTI, MECI, MS si MAPDR) in vederea obtinerii unor “standarde unitare” apropiate de cele europene privind promovarea principiilor de integritate, moralitate si competitivitate este necesar sa se infiinteze pentru fiecare minister mentionat STRUCTURI UNICE INDEPENDENTE CU ATRIBUTII IN GESTIONAREA RESURSELOR UMANE, care sa se ocupe in mod “supercalificat” de selectarea, formarea, promovarea si specializarea cadrelor. Modul de gestionare si procedurile actuale interne existente in ministerele mentionate sunt anarhice, nu pot conduce la o armonizare sau optimizare corespunzatoare a structurii resurselor umane (situatia genereaza “perpetuum-mobile” coruptie, incompetenta si lipsa de performanta). ATENTIE! Problema gestionarii si valorificarii la maximum a resurselor umane este mai importatnta decat cea a resurselor financiare sau materiale si va ramane, “obligatia” fundamentala a statului indiferent in ce orinduire sociala va traii poporul roman. Odata cu punerea in aplicare a acestei norme trebuie “scosi” din ministerele (structurile centrale) mentionate si din ambasadele Romaniei (daca mai e cazul) toti cei care au discernamintul profesional ori “comportamentul moral” afectate din diferite motive si compromit orice idée de progres sau modernitate pentru statul roman. In fiecare din ministerele mentionate se gasesc multe cazuri si situatii in care trebuie aplicat PRINCIPIUL LUSTRATIEI;
    Comisiile de examinare pentru acces sau promovari in functii publice de executie sau conducere ori in grade profesionale trebuie sa aiba obligatoriu in componenta lor ca membru pe linga specialisti independenti cu responsabilitati profesionale in domeniu respectiv si un judecator specializat si cu competente in ramura de contencios administrativ pentru a veghea la respectarea legalitatii procedurii si nu numai;
    – Pentru prevenirea si eliminarea blocarii activitatilor din administratia publica locala si centrala precum si in vederea gestionarii eficiente a fondurilor si patrimoniului este necesar sa se elaboreze reglementari prin care sa se interzica primarilor, sefilor de consilii judetene si guvernantilor indatorarea autoritatilor publice pe care le administreaza prin imprumuturi bancare sau concesionarea anumitor parti din patrimoniu pe perioade mai mari decat mandatul asumat. Totodata acestor categorii (primari, consiliile locale, judetene, prefecti, etc) trebuie limitate riguros zonele si nivelurile juridice pana la care si in ce domenii pot emite reglementari, pentru a preveni fenomenul de dezvoltare a dictaturii pluraliste sau a haosului;
    – Impunerea obligativitatii ca toate imprumuturile bancare, proiectele si achizitiile primariilor si consiliilor judetene sa aiba acordul de legalitate si oportunitate din parte Institutiei Prefectului. Descentralizarea administratiei publice locale se refera la deciziile manageriale si nu la risipirea sumelor alocate de la Guvern care trebuie excesiv monitorizate in conditii de criza;
    – Deoarece s-a dovedit ca in Romania TRANZITIA e fara de SFARSIT in directie necunoscuta si ca DEPOLITIZAREA functiei publice este un obiectiv fundamental vital, pentru a face loc performantei politicilor publice si reformei in administratia statului in vederea gestionarii riguroase a banului public si utilizarii cat mai eficiente a resurselor bugetare, este necesar ca, la nivel Guvernamental, sa se infiinteze un colectiv de lucru format din experti, denumit “BIROUL NATIONAL pentru STUDIU BUGETAR” asemanator cu cel ce activeaza, de cand a inceput criza, in Marea Britanie, care sa optimizeze si organigramele, statele se functii, supradimensionate din toate structurile statului.
    Acest colectiv de lucru trebuie sa aiba doar scopuri social-economice si sa cuprinda specialisti (auditori) din toate domeniile de functionare a statului si din sectorul privat (fara pretentii de plata) cu experienta dovedita, buna credinta, onoare, demnitate, putere de creatie si care sa manifeste multa omenie in actiunile lor.

  3. radu

    E vorba de Legea salarizarii unitare a bugetarilor și nu legea salarizarii unice….boilor !


    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 20-09-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!