AcasăNewsKlaus, nici de Volkswagen nu ai fata?

Klaus, nici de Volkswagen nu ai fata?

Cel mai mare producator auto din lume, in cautarea unui „spatiu” pentru o noua fabrica

Bat la usa sarbatorile, iar Mos Klaus se pregateste sa le aduca romanilor un cadou neasteptat: vreo 5000 de locuri de munca la prima fabrica Volkswagen din tara! Asa-i ca suna prea frumos pentru a fi adevarat? Si, totusi, informatia se confirma, dar numai partial. Intr-adevar, cel mai mare producator auto din lume este in cautarea unui „spatiu” pentru o noua uzina, insa sansele Romaniei sunt minime in absenta unui lobby puternic.

Cel mai mare producator auto din lume in cautarea unui spatiu pentru o noua fabrica

Deocamdata, certa este doar intentia board-ului Volkswagen de extindere in Europa de Est. Publicatia Automobilwoche scrie ca Volkswagen intentioneaza sa mute in noua fabrica productia SUV-urilor Skoda Karoq si Seat Ateca (in prezent, fabricate la Kvasiny, in Cehia), necesitate aparuta dupa ce grupul a confirmat ca va transfera productia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny. Volkswagen işi accelereaza investiţiile in maşini cu emisii zero, astfel ca uzinele din Emden şi Hanovra vor produce exclusiv vehicule electrice (pana in 2022).

Bulgarii vor si ei

Chiar daca noua fabrica Volkswagen ar putea incapea pe mana diviziei Skoda, sansele ca ea sa fie deschisa in Cehia sunt extrem de mici. De fapt, nule, dupa cum noteaza presa germana, care ofera un singur argument in acest sens: salariile mult prea mari cerute/ platite in Cehia!

BERLIN GERMANY FEBRUARY 26 German Chancellor Angela Merkel and new Romanian President <a class=wpil keyword link href=httpswwwnationalrotagklaus iohannis title=Klaus Iohannis data wpil keyword link=linked>Klaus Iohannis<a> arrive to speak to the media following bilateral talks at the Chancellery on February 26 2015 in Berlin Germany Iohannis whose named is also spelled Johannes is an ethnic German and is on his first official visit to Germany since he took office following elections in late 2014 Photo by Sean GallupGetty Images

Astfel stand lucrurile, managerii puternicului concern s-au reorientat, iar Europa de Est le face tot mai mult cu ochiul, mai ales ca, recent, rivalii de la BMW au anuntat deschiderea unei fabrici in Ungaria. Pentru Volkswagen, scrie Automobilwoche, variantele sunt Bulgaria, Turcia si… Romania. Cum relatiile cu Istanbulul sunt destul de incordate, raman optiunile Sofia si Bucuresti, cu vecinii de la Sud favoriti. De ce? In primul rand, urmare a numeroaselor investitii derulate de nemti in Bulgaria, de la turism si infrastructura pana la industrie, iar toate s-au dovedit sigure si mai ales profitabile.

Si-atunci, de ce sa riste Volkswagen cu Romania? Ar mai fi optiunile Polkowice (Polonia) si Gyor (Ungaria), dar asta presupune transformarea fabricilor de aici, dedicate exclusiv productiei de motoare. Costuri prea mari, de la infrastructura si pana la personal, considera Automobilwoche.

Presedintele fara reactie

In timp ce Europa traseaza noi directii in ceea ce priveste economia, iar granitele industriei auto sunt redesenate de pe o zi pe alta, Romania pare uitata intr-un colt de clasa. Presedintele Klaus Iohannis a ratat sansa sa aduca BMW in tara, dar se poate revansa cu Volkswagen. Mai ales ca trompetele Cotrocenilor au tot trambitat despre prietenia sasului cu boss-ul Volkswagen AG, Hans Dieter Potsch.

Deocamdata, Mos Klaus face exact ce stie el mai bine. Tace. Mai e putin pana la Sarbatori si este stiut faptul ca romanii uita repede un subiect cand vine vorba de cadouri, sorici, Targ la Sibiu etc.

author avatar
Nicholas Cezar
835 afisari

1 COMENTARIU

  1. ….erau unii securisti incantati de fluxurile de capital ce vor veni in tara dupa ce te vor pune dulap sef in Romania…..vai mama voastra de naparci tradatoare!!!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger