AcasăNewsJaponezii vor sa cloneze un mamut blanos

Japonezii vor sa cloneze un mamut blanos

Descoperirea facuta cu ajutorul unui mamut ar putea conduce la o posibila readucere la viata a speciilor de animale disparute acum mult timp. Celulele unui mamut lanos care au murit acum 28.000 de ani au fost partial reactivate in celule de soareci.

O echipa condusa de Kazuo Yamagata, un biolog de la Kindai University din Japonia, a reusit sa extraga celule de la Yuka, asa cum a fost numit mamutul, descoperit in 2010 pe coasta stramtorii Dmitry Laptev. Yuka fusese ingropat intr-un strat de pamant inghetat care a permis ca pielea, blana, creierul si alte tesuturi moi ale animalului sa ramana intacte. Datorita conditiei foarte bune, echipa de cercetatori a reusit sa extraga 88 de celule din tesutul muscular al acestuia. Celulele acestui mamut au fost apoi implantate in ovocite de soareci, celulele ovariene implicate in dezvoltarea embrionara. Din zecile de celulele implantate, cinci au dat semne de activitate. Desi nu s-au divizat, acestea au trecut prin etapele precursoare ale diviziunii celulare. „Acest lucru sugereaza ca, in ciuda anilor care au trecut, activitatea celulara inca poate avea loc si parti ale acesteia pot fi recreate”, a declarat Kei Miyamoto, membru al echipei de cercetare. „Pana acum, multe studii s-au concentrat pe analizarea ADN-ului fosilelor si nu daca acesta inca functioneaza. Inca mai trebuie sa vedem diviziune celulara. Trebuie sa recunosc, suntem foarte departe de recrearea unui mamut”, a mai adaugat Miyamoto.

Andrei Coman