Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Isi platesc consumatia cu datele personale

Isi platesc consumatia cu datele personale

Autor:

Clientii lantului japonez de cafenele Shiru nu au nevoie de bani. Sunt suficiente doar numele, prenumele, data nasterii, adresa de mail, numarul de telefon sau interesul profesional

 

date personale Isi platesc consumatia cu datele personale

Cand ceva e gratis, tu esti produsul…

Shiru Cafe, care poseda 20 de unitati in Japonia si in India, a deschis o cafenea si in Providence, SUA, in sanul universitatii din Brown. Aceste cafenele au o particularitate: nu se adreseaza decat studentilor si persoanelor care lucreaza in cadrul facultatilor. Inainte de a comanda, clientii completeaza un formular online. Datele sunt trimise apoi unei companii ”sponsor” care plateste consumatia pentru a avea acces la ele. ”Gratie acestei bauturi gratuite, incercam sa oferim studentilor informatii exclusive, pe care unele companii doresc sa le rezerve, astfel incat sa diversifice alegerile viitoarei lor cariere “, detaliaza Café Shiru pe site-ul sau. Studentii primesc apoi publicitate targetata pe telefoanele, sondaje sau idei de aplicatii de instalat. In cafenea, ecranele difuzeaza mesaje de la companiile partenere ale companiei Shiru si chiar chelnerii sunt instruiti  sa vorbeasca cu clientii lor despre ele.Daca Shiru Cafe de la universitatea Brown nu are inca un sponsor, este pentru ca a fost instalata recent, insa alte cafenele   Shiru din India si Japonia lucreaza cu companii precum Microsoft, Nissan sau Suzuki. Potrivit directorului Shiru Cafe din Providence, studentii nu sunt reticenti in a-si oferi datele personale si nu percep nici un risc deoarece ele sunt deja ”accesibile pe Linkedin sau Google”. ”Daca datele sunt deja colectate, de ce sa nu profite de o consumatie gratis?”. Dar altii sunt sceptici. Nicholas Tella, director in securitatea informatiilor in cadrul unei universitati private instalate intr-un campus din Providence a avertizat: ”Daca ei ofera ceva gratuit inseamna ca datele colectate, indiferent cui sunt destinate, sunt mai valoroase decat produsul oferit”. In timp ce altii pun la indoiala garantiile celor de la Shiru privind anonimatul datelor. Mai multe cafenele de acest tip se vor deschide la Yale, Princeton sau Harvard.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 14-12-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!