AcasăNewsIn premiera, o nava de croaziera judecata pentru poluare

In premiera, o nava de croaziera judecata pentru poluare

Un pachebot emite o cantitate de oxid de sulf echivalenta unui parc de un milion de masini.

Capitanul american al unei nave de linie  a aparut ieri in fata magistratilor din Marsilia, acuzat ca a incalcat normele de combatere a poluarii aerului, o premiera judiciara in conditiile in care combustibilii navelor contribuie masiv la maladiile si decesele legate de poluare.

Un pachebot emite o cantitate de oxid de sulf echivalenta unui parc de un milion de masini

In afara capitanului navei de croaziera Azura, un pachebot lung de 300 de metri ce poate imbarca 3000 de pasageri, tribunalul francez va judeca si grupul Carnival, firma mama a companiei P&O Cruises de care apartine Azura.  Vor comparea pentru”utilizarea de catre o nava in apele teritoriale a unui combustibil cu un continut de sulf mai mare decat standardele permise”. Capitanul navei risca o pedeapsa de maximum un an cu inchisoarea si 200.000 de euro amenda in timp ce compania a respins acuzatiile. Combustibilul folosit de Azura a fost verificat in 29 martie in portul Marsilia, autoritatile afirmand ca depasea limitele valorilor de sulf admise de standardele europene anti-poluare: 1,68% fata de o limita stabilita la 1,50%. Ulterior capitanul la fost audiat si a recunoscut ca a permis alimentarea navei cu un combustibil care nu respecta normele in vigoare, o practica des folosita care permite in general companiilor sa-si limiteze costurile. Poluarea generata de navele care folosesc un combustibil mai ieftin, si care sunt din ce in ce mai mari, este un semnal de alarma in primul port al Frantei care mizeaza mult pe turismul de croaziera. Potrivit organizatiei AtmoSud, transportul maritim contribuie cu  pana la 10% din poluarea aerului masurata in centrul Marsiliei. In general, standardele de poluare a navelor vor fi ridicate de la 1 ianuarie 2020 pentru toate tipurile de nave, cu un continut de sulf redus la 0,5% pentru toate. Potrivit unui studiu publicat in februarie , chiar si cu aceste standarde noi  combustibilii navali vor fi responsabili in fiecare an pentru 250.000 de decese premature in medie. In 2007, un studiu anterior coordonat de acelasi cercetator estima 60.000 de decese. O alta cifra alarmanta: o nava de croaziera emite o cantitate de oxid de sulf echivalenta unei flote de un milion de masini. Incepand cu 1 ianuarie 2017, peste 93.000 de nave au format flota comerciala mondiala.

author avatar
Tudor Borcea
267 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger