AcasăNewsHong Kong, oxigen pentru ceasurile elvetiene

Hong Kong, oxigen pentru ceasurile elvetiene

Deocamdata, asiaticii doar cumpara ceasuri elvetiene. Pe cand si fabricile?

Vanzarile celebrelor produse de lux ale orologierilor din Elvetia au decolat de la inceputul anului in celebrul oras portuar. Dar o parte din tranzactii s-au deplasat pe sol chinezesc si in online.

Deocamdata asiaticii doar cumpara ceasuri elvetiene Pe cand si fabricile

In T Galleria, un centru comercial din Tsim Sha Tsui, un cartier din Hong Kong frecventat de turistii chinezi bogati, buticurile ceasornicarilor elvetieni sunt luate cu asalt. Piaget a creat aici un bar cu ceasuri, decorat cu plante tropicale. La Blancpain, magazinul este decorat cu lemn scump si lampi in stil Belle Epoque. Longines a plasat un panou care indica faptul ca platile pot fi facute si cu aplicatia chineza WeChat. Gentile Louis Vuitton si Chanel atarna de mainile femeilor. In Hong Kong, cea mai importanta piata pentru orologeria elvetiana, vanzarile de ceasuri au crescut spectaculos. In iunie, cu 39% pentru a atinge 270 milioane de franci elvetieni. In primul semestru, au progresat cu 30%. Aceasta revenire, care s-a manifestat in vara anului 2017 si a luat viteza de la inceputul anului, reprezinta o schimbare dramatica.

Anticoruptia, bomba cu ceas

In 2015, in Hong Kong, vanzarile de ceasuri elvetiene s-au prabusit. ”Am iesit dintr-un deceniu de aur in care majoritatea brandurilor si-au extins reteaua de magazine si dealerii si-au sporit masiv stocul „, isi reaminteste Harold Sun, presedintele Federatiei orologiere din Hong Kong. Dar lansarea unei masive si brutale campanii anticoruptie de catre presedintele Chinei, Xi Jinping, a stopat acea perioada de euforie.  Mai multi dealeri au pus lacatul pe usi iar marci precum TAG Heuer i-au urmat. Speriati de aceasta criza, comerciantii cu amanuntul continua sa fie prudenti, preferand sa se concentreze pe punctele de vanzare care sunt cel mai avantajos plasate.Magazinele multibrand si-au deschis locatii in apropiere de frontiera chineza, unde chiriile sunt mult mai ieftine. Cu riscul sa fie la mana asa zisilor personal shoppers care vin sa cumpere ceasuri pentru chinezii bogati.

Rolex, Cartier si Audemars Piguet vand cel mai bine

Profilul cumparatorilor a evoluat si el. Chinezii continua sa reprezinte marea majoritate dar au crescut si numarul cumparatorilor locali si turistilor. Chinezii profita insa de orice sejul in Europa sau in alte parti ale Asiei pentru a-si face plinul cu ceasuri elvetiene.

Audemars Piguet isi rasfata clientii in apartamente de lux

Dar oferta de ceasuri elvetiene a progresat mult pe sol chinez. Numeroase marci au showrooms la Shanghai si Beijing. Spre exemplu, Audemars Piguet are sase in China (zece la Hong Kong si Macao). Alta schimbare este ca, la Hong Kong, clientii chinezi nu mai cumpara ceasuri pentru a le oferi cadou ci pentru a le purta ei insisi, vazand branduri precum Rolex, Cartier sau Audemars Piguet ca o importanta investitie. De altfel, aceste trei marci se vand cele mai bine.

Showroom cu lichioruri

Orologierii care vand cel mai bine sunt si cei care le propun diverse experiente clientilor. ”In Asia, clientii vor sa fie rasfatati, in centrul atentiei si scufundati in universul marcilor”, explica Denis Martinet, a carei companie, Mad&Associates, reprezinta mai multe marci elvetiene la Hong Kong. Audemars Piguet a profitat de aceasta tendinta, cu un magazin aflat la etajul 21 al unui zgarie nori din cartierul de afaceri din Hong Kong. Magazinul pare mai degraba un apartement privat. Canapele din tonuri de bej inconjoara mese pe care se afla servicii de ceai si carti despre arta. O masa lunga din lemn si un bar intesat cu lichioruri fine completeaza decorul. ”Ne-am imaginat cum fondatorii marcii noastre, Jules Louis Audemars si Edward Auguste Piguet, i-ar fi primit pe clienti, daca mai erau in viata”, a explicat David von Gunten care conduce divizia pentru China. In acest magazin, recent inaugurat, clientii pot organiza si intalniri de afaceri sau mese intre prieteni. Un client si-a sarbatorit aici si ziua de nastere, acompaniat de zece invitati. Surprinzator, unele marci mai putin cunoscute in Elvetia, precum Titoni sau Rado, se afla de mult in Hong Kong si China. Intre 70% si  80% din vanzarile Titoni se fac in aceasta regiune, potrivit lui Daniel Schluep, CEO Titoni, care a precizat ca marca e prezenta aici de 60 de ani. Rado, ale carui ceasuri de perete sunt prezente in toate statiile de metrou din Kong Kong, a ajuns in China din 1980.

Online si livrari in frac

Din ce in ce mai multe marci investesc in canale de vanzari online, de neconceput nu cu multi ani in urma. Clientela chineza este alcatuita in special din tineri antreprenori. Obisnuiti sa faca cumparaturi via spartphone si care doresc sa-si cumpere ceasuri tot prin intermediul unui click. Metoda mai discreta care permite mai eficient evitarea ”gardienilor” anticoruptie lansati de guvernul de la Beijing. Titoni isi vinde ceasurile pe TMall, portalul gigantului chinez Alibaba. Audemars Piguet le vinde via un magazin pop-up pe reteaua sociala WeChat. Alte marci, precum TAG Heuer si Zebith, au investit in JD.com, un alt site de ecommerce. Acesta ofera produsele folosing angajati imbracati in frac si care poarta manusi albe. (

author avatar
Tudor Borcea
160 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger