Compania Hennes&Mauritz, al doilea cel mai mare retailer de haine din lume, inchide 170 de magazine la nivel global dupa ce a raportat o scadere a castigurilor de 34% in ultimul trimestru.
Retailerul va lansa anul acesta la Stockholm un nou brand, Afound, care se va alatura lantului de magazine H&M si formatelor inaugurate recent precum Arket. Chiar daca H&M a transmis ca va investi mai mult in vanzarile online, in timp ce va deschide magazine in anumite piete care inca functioneaza, planurile de redresare a companiei sunt privite sceptic de catre analisti: cele 220 de magazine planuite sa fie deschise anul acesta sunt mai putine decat anul trecut, cand au inaugurate 388 de unitati in intreaga lume, iar actiunile au scazut cu 9,1% in Stockholm. Neted spus, H&M cam incearca marea cu degetul dupa prabusirea vertiginoasa a actiunilor la cel mai slab nivel din ultimii 9 ani, recentelor acuzatii de rasism si dezvalurilor din presa despre conditiile de munca umilitoare la care au fost supusi angajatii retailerului sudez in tari din Asia. Mai cu seama ca sfarsitul lui 2017 a gasit H&M in cel mai sever declin al vanzarilor din ultimul deceniu, desi in magazinele companiei au fost reduceri masive de preturi.