Celebrul brand italian a fost nevoit sa retraga de la vanzare un pulover din lana, de culoare neagra, pe motiv ca aduce aminte de un stereotip jignitor despre persoanele de culoare.
Reactiile de pe social media au calificat drept ofensator design-ul puloverului – prezentat sub numele de „balaclava jumper”, mai precis este vorba de gulerul inalt, care acoperea partea inferioara a fetei, in maniera unei cagule, si prezenta in dreptul buzelor un decupaj, inconjurat de o portiune de lana rosie, care imita forma acestora. Desi reprezentantii Gucci si-au cerut scuze si au dat asigurari ca vor scoate produsul de la vanzare, incidentul nu este decat ultimul dintr-o serie de astfel de greseli ale marcilor de moda de lux. Luna trecuta, Prada a retras de la comercializare produse, pe fondul temerilor ca acestea aminteau de acelasi stereotip privind persoanele de culoare (fata de culoare inchisa, cu buze rosii, proeminente). Marca a scos de la vanzare linia de produse Pradamalia, printre care figurau brelocuri aducand aminte de niste maimute cu buze mari, de culoare rosie. De asemenea, compania Dolce & Gabbana a provocat un scandal in China, dupa ce intr-o reclama de promovare un model chinez manca pizza si paste cu betisoarele. D&G a fost acuzata de rasism, iar multi retailer au anuntat ca nu vor mai cumpara produsele marcii.