Andreas Lubitz, vinovat de moartea a 150 de persoane in tragedia din Alpii francezi, initiase deja o manevra de coborare brusca a avionului in timpul cursei Dusseldorf-Barcelona, anterioara tragediei.
Asa cum se stie, potrivit BEA (Biroul european de anchete si analize pentru securitatea aviatiei civile), in timpul zborului retur Barcelona –Dusseldorf, Lubitz a comandat intentionat avionul pentru a intra in coliziune cu un masiv muntos din Alpii francezi. BEA a aratat ca Andreas Lubitz initiase si exersase deja o manevra de coborare in timpul cursei precedente, in aceeasi zi cu tragedia. Un raport BEA indica ”mai multe selectii temporare a altitudinii” inregistrate in timpul coborarii zborului anterior accidentului. Potrivit directorului BEA, Remi Jouty, manevrele au fost efectuate in timp ce avionul se afla in coborare, fiind mult mai ample decat era necesar. Dupa ce a decolat de la Barcelona, in 24 martie, Lubitz a pus in practica , fatal, aceste ”exercitii”, prabusind voluntar aparatul Airbus A 320. Copilotul Germanwings suferea de probleme psihice.