AcasăNewsGermania omoara dieselul

Germania omoara dieselul

Desi anul trecut vorbea despre sfarsitul epocii diesel, Angela Merkel spune ca motoarele pe benzina sunt mai nocive pentru mediu

Justitia germana ar putea, maine, deschide calea interzicerii in circulatie a automobilelor diesel mai vechi si poluante, o decizie precum un cartof fierbinde, de care se tem politicienii si constructorii auto.

Desi anul trecut vorbea despre sfarsitul epocii diesel Angela Merkel spune ca motoarele pe benzina sunt mai nocive pentru mediu

In timp ce Comisia Europeana ameninta Berlinul cu sanctiuni pentru lipsa de actiune in fata poluarii, Curtea administrativa federala ar trebui sa statuteze aceasta masura politic exploziva: interzicerea in anumite zone a acestor tipuri de masini responsabile de emisii de oxizi de azot. Potrivit Biroului federal de mediu, 70 de orase germane prezinta niveluri de dioxid de azot peste pragul mediu anual, in special Munchen, Stuttgart si Koln. ”Nu poti ingradi libertatea oamenilor, nu poti sa-i deposedezi pe proprietari de masinile lor diesel”, a estimat Winfried Hermann, ministrul transporturilor din landul Baden-Wurtemberg, membru al ecologistilor care guverneaza regiunea impreuna cu conservatorii CDU. Simpla perspectiva a unor asemenea interdictii a accelerat scaderea vanzarilor diesel intr-o tara care a inventat aceasta tehnologie: de la 48% in 2015, piata de profil a scazut la 38% in 2017.

Berlin incearca imblanzirea instantelor

Pentru a impiedica o interdictie partiala vizand milioane de vehicule diesel Euro 5 si anterioare, comercializate pana in 2015, puternica industrie auto germana si guvernul au facut totul pentru a imblanzi instantele. Berlin a pus la bataie un miliard de euro pentru a ajuta orasele sa-si dezvolte retelele de transport public sau flotele de masini electrice. Sau propunerea de transport public gratuit in anumite orase. VW, Daimler si BMW au inceput o actualizare softwear a milioane de vehicule diesel si au oferit  prime la cumpararea unor masini mai ”curate”. Masuri insuficiente, estimeaza asociatiile de protectie a mediului si expertii. Propunerile guvernului nu sunt decat ”o picatura intr-un ocean” si nu vor putea impiedica viitoare interdictii, a declarat Ferdinand Dudenhoffer, expert al centrului de cercetare auto CAR. Acesta afirma ca sunt necesare modificari in profunzime a motoarelor diesel, judecate prea costisitoare si complexe.

Merkel: avem nevoie de diesel

Cancelarul Angela Merkel a avertizat contra oricarei ”diabolizare” a dieselului, declarandu-si sprijinul pentru puternicele grupuri auto germane, invocand protectia mediului. ”Avem nevoie de diesel daca vrem sa ne atingem obiectivele de protectie a climatului. Potrivit lui Merkel, daca motoarele diesel emit oxizi de azot ce genereaza probleme respiratorii, ele insa emit mai putin ca motoarele pe benzina in termeni de CO2, unul din principalele gaze la originea efectului de sera si a incalzirii climatice.

author avatar
Catalin Dumitrescu
1.645 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger