Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Fiscul, anunt despre Spatiul Privat Virtual

Fiscul, anunt despre Spatiul Privat Virtual

Autor:

Reprezentantii Fiscului au transmis, luni, faptul ca de la momentul lansarii proiectului si pana pe 14 iulie, 67.000 de persoane juridice s-au inscris in serviciul “Spatiul Privat Virtual”.

 

anaf 667x500 Fiscul, anunt despre Spatiul Privat VirtualIata si alte amanunte mentionate in comunicatul ANAF:

Reamintim ca din 1 iunie serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil atat pentru persoanele fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin imputernicit.

Persoanele juridice sau alte entitati fara personalitate juridica se pot identifica in Spatiul Privat Virtual astfel:

  1. a) cu certificatul calificat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
  2. b) cu certificatul calificat detinut de persoana fizica reprezentant legal al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
  3. c) cu certificatul calificat detinut de reprezentantul desemnat al persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica;
  4. d) cu certificatul calificat detinut de imputernicitul persoanei juridice sau al entitatii fara personalitate juridica.

Prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la urmatoarele informatii:

► declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;

► cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;

► acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;

► documente sau acte emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;

► registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani;

► informatii referitoare la istoricul actiunilor;

► informatii cu privire la obligatiile de plata ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica;

► informatii cu privire la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, conform datelor preluate din declaratiile informative 394;

► informatii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, in vederea instiintarii contribuabililor in scopul conformarii voluntare

De asemenea prin Spatiul Privat Virtual contribuabilii au acces la “Situatia obligatiilor de plata la data de …..” – date ce sunt disponibile in SPV dupa data de 10 a lunii curente pentru luna anterioara.

Prin intermediul serviciului Buletin Informativ sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligatiilor fiscale, Noutati legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presa, Anunturi privind actele administrativ-fiscale,  Anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie, Anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc.,  Anunturi de achizitii bunuri si servicii, Anunturi de angajare, Anunturi de interes general.

Serviciile de comunicare electronica, respectiv, Comunicarea prin “Spatiul privat virtual” si Comunicarea prin serviciul “Buletinul informativ” sunt gratuite si disponibile 24 de ore din 24.

In prezent serviciul dispune de aproape 144.000 de utilizatori, dintre care 67.000 sunt persoane juridice, iar restul persoane fizice.

Atragem atentia, pe aceasta cale, ca neinrolarea in Spatiul Privat Virtual poate antrena contribuabilii, atat persoanele fizice cat si persoanele juridice, intr-o zona de risc”.



Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 13-12-2017
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!