AcasăOldContractul de privatizare a CFR Marfa a fost semnat

Contractul de privatizare a CFR Marfa a fost semnat

Gruia Stoica (foto jos) sustine ca are bani suficienti pentru plata actiunilor CFR Marfa

Ministerul Transporturilor a semnat, luni, cu Grup Feroviar Roman (GFR), companie controlata de Gruia Stoica, contractul de privatizare a companiei CFR Marfa.

Gruia Stoica (foto jos) sustine ca are bani suficienti pentru plata actiunilor CFR Marfa
Gruia Stoica

CFR a fost declarat castigator in luna iunie in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni. Plata efectiva va fi efectuata dupa ce Consiliului Concurentei isi va da avizul, iar Gruia Stoica a precizat ca are suficienti bani pentru incheierea tranzactiei. „Finalizarea (plata efectiva a actiunilor – n.r.) se va face dupa avizul Consiliului Concurentei. Poate sa dureze, exista o lege acolo, se pare ca maxim cinci luni de zile”, a spus proprietarul GFR, mentionand ca, in cateva zile, va efectua notificarea catre Consiliul Concurentei referitoare la semnarea contractului. Seful Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, estima recent ca va dura o luna de la notificarea GFR pentru a se stabili daca decizia va fi luata local sau la nivelul CE, termenul legal de aprobare fiind de sase luni. GFR s-a angajat ca, pe langa plata celor 202 de milioane de euro, sa investeasca 900 de milioane de euro in CFR Marfa.

Fier vechi de 500 de milioane de euro

Conform unor calcule estimative facute de reprezentantii sindicatului CFR Marfa, doar cele 40.000 de vagoane ale companiei valoreaza – chiar si la fier vechi – peste 250 de milioane de euro, plus inca pe atat cele aproximativ 900 de locomotive. Asadar, fara infrastructura si fara cladiri, ateliere, instalatii etc., CFR Marfa „face” 500 de milioane de euro, iar analistii estimeaza ca, de fapt, valoarea reala depaseste un miliard de euro.

author avatar
Arpad Dobre
319 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger