AcasăNewsEuropa se leapada de Boeing Max 8

Europa se leapada de Boeing Max 8

Americanii vor sa-l tina in aer

Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor cu aeronave Boeing 737 Max 8 (inclusiv Max 9), “o masura de precautie” dupa ce  un avion de acest tip s-a prabusit in Etiopia, iar toti cei 157 de pasageri de la bord au murit.

Americanii vor sa l tina in aer

Un prim zbor a fost suspendat si in Romania, compania Fly Dubai, singura care opereaza regulat curse catre Bucuresti cu aeronave Max, a anulat marti noaptea cursa. Daca europenii nu mai au incredere in Boeing, in Statele Unite producatorul este sprijinit deocamdata de Administratia Federala a Aviatiei (FAA). Decizia EASA  a survenit dupa ce autoritatile aeronautice din Regatul Unit, Franta, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia si Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion in spatiul aerian al acestor tari. Norwegian Air va solicita despagubiri de la Boeing pentru costurile inregistrate si veniturile pierdute in urma mentinerii la sol a aparatelor 737 MAX 8, insa se asteapta ca mai multe companii sa urmeze exemplu norvegienilor. Grupul german TUI a trebuit sa-si lase la sol flota de 15 aeronave Max 8 dupa ce ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a declarat ca spatiul aerian al Germaniei a fost inchis pentru acest tip de avioane. Mai multe tari, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud si Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, o decizie similara au luat si numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair, Fiji Airlines, si Aerolineas Argentinas.  Emiratele Arabe Unite au interzis de asemenea aeronavele Boeing 737 Max 8 si 9 din spatiul lor aerian.

Ce spune Tarom si Blue Air

Masurile EASA nu afecteaza compania Tarom pentru ca nu opereaza astfel de avioane. “Aeronavele comandate de Tarom, tip 737 MAX 8, sunt programate sa intre in constructie la finalul anului 2021. Nu dorim, sub nicio forma, sa speculam asupra unor aparate de zbor care inca nu exista. Asteptam, cu interes, concluziile investigatiilor referitoare la tragedia din Etiopia”, a anuntat operatorul national. Si Blue Air, care are o comanda pentru avioane 737 Max 8, a precizat ca asteapta “concluziile anchetei oficiale condusa de Autoritatile Ethiopiene impreuna cu NTSB si Boeing, singurele in masura sa stabileasca cauza reala ce a condus la nefericitul eveniment” si, data fiind complexitatea cauzelor, nu doreste  sa ne antepronunte in aceasta privinta.  In acest moment, Blue Air nu opereaza modelul Boeing 737 Max 8.

Incet-incet, panica pune stapanire pe pasageri

Autoritatile americane au refuzat sa retina la sol avioanele 737 Max, , dar calatorii au inceput  deja sa refuze sa se imbarce la bordul acestor modele si au luat cu asalt liniile telefonice ale SouthWest Airlines, American Airlines, dar si retele de socializare. „Sunt ingrijorata. De obicei nu sunt atenta ce model este avionul cu care zbor”; „As schimba avionul. S-a intamplat de doua ori si accidentele par foarte asemanatoare” ;  “Ma astept ca, daca avionul are cu adevarat o problema de constructie, Administratia Federala pentru Aviatie sa intrevina” – sunt printre comentariile pasagerilor. Nervozitate si in randul personalului navigant,  sindicatul angajatilor de la American Airlines, a cerut membrilor sai sa nu urce la bordul unui 737 MAX 8 daca nu se simt in siguranta. Reprezentantii Boeing au transmis ca Administratia Federala a Aviatiei din SUA nu a emis deocamdata nicio dispozitie obligatorie privind Boeing 737 MAX, dar  nu au comentat dupa ce autoritatile de reglementare si companiile aeriene au luat deciziile “pe care le considera cele mai potrivite pentru pietele lor interne”. Intr-o conversatie telefonica cu presedintele american Donald Trump, seful Boeing, Dennis Muilenburg, a dar asigurari ca 737 Max este un avion sigur. Intre timp, senatorii Mitt Romney si Elizabeth Warren, au cerut autoritatii aviatice FAA sa retraga autorizatia de zbor pentru acest model, in timp ce Ted Cruz, oficial in Comitetul aerospatial, spune ca “ar fi intelept sa oprim macar temporar ridicarea avioanelor de la sol pana cand FAA ar putea confirma siguranta pasagerilor”. “Cred ca este absolut absurd ca FAA nu retine la sol avioanele. Totul este despre profituri. FAA trebuie sa-si dea seama ca lucreaza pentru cetateni si sa aiba grija de siguranta lor, nu de industria aeronautica”, a acuzat John Samuelsen, presedinte sindical din transporturi.

author avatar
Andrei Coman
171 afisari
Zenville

Ultimele știri

Caz înspăimântător în București! Femeie reținută după ce şi-a înjunghiat de două ori soţul, la un interval de mai multe ore

Caz șocant în București! O femeie a fost reţinută, sub acuzaţia de violenţă în familie în modalitatea tentativei de omor, după ce şi-a înjunghiat...

Momente de groază, la înălțime. Pasagerii unui telescaun, surprinși de rafale foarte puternice de vânt – VIDEO

Mai multe persoane au trecut printr-o experiență pe care, cel mai probabil, nu o vor uita niciodată. Sau, cel puțin, nu prea curând.Au fost...
proger