AcasăNewsEi sunt „nasurile” parfumurilor

Ei sunt „nasurile” parfumurilor

Isi petrec viata cand inchisi in laboratoare securizate demne de filmele cu spioni, cand luand la pas gradini exotice si cercetand cu luare aminte chiar si cea mai neinsemnata planta care le iese in cale.

Cine sunt ei? „Nasurileparfumurilor dumneavoastra preferate sau, mai explicit formulat, creatorii parfumurilor dumneavoastra preferate. Iata-i pe cinci dintre cei mai apreciati parfumieri din lume, care au acceptat sa isi dezvaluie micile lor secrete.

Olivier Cresp a mostenit pasiunea pentru parfumuri de la parinti

1. Olivier Cresp, parfumierul care nu se parfumeaza niciodata

Lui Olivier Cresp, nascut la Grassee, in Franta, in 1955, ii datoram parfumuri precum Noa  de la Cacharel, Dune de la Dior, Light Blue de la Dolce and Gabbana, Ange ou Demon de la Givenchy sau Nina de la Nina Ricci. A venit pe lume intr-o familie cu traditie in industria parfumurilor.  Strabunicii sai cultivau trandafiri si iasomie, iar parintii faceau comert cu materii prime pentru parfumuri. Sora lui, Francoise Caron, este „mama” parfumului Echo Woman de la Davidoff. Olivier Cresp a devenit constient ca vrea sa creeze parfumuri inca de la 7 ani, cand a inceput sa amestece de unul singur esentele descoperite in depozitul familiei. Se teme de primavara, pentru ca este anotimpul alergiilor si nu se parfumeaza niciodata. Dintre produsele cosmetice foloseste doar sampon si deodorant pentru ca doreste ca niciun miros sa nu ii afecteze capacitatea de a simti esentele cu care lucreaza. A creat, in schimb, parfumuripersonalizate pentru familie si prieteni.

Alberto Morillasinchipuie ca mirosurile sunt culori si forme pe care le poate manevra dupa bunul plac

2. Alberto Morillas, adeptul formulelor scrise de mana

De numele spaniolului Alberto Morillas se leaga parfumuri precum Omnia de la Bulgari, Sensi de la Armani, Flower de la Kenzo sau delicatul Daisy al lui Marc Jacobs. Crescut in luxuriantele gradini din Sevilla, Alberto a fost fascinat de flori inca din copilarie. Nu a realizat ca vrea sa devina parfumier decat dupa vreo doi ani petrecuti la Scoala de Arte Frumoase din Geneva. Nesatisfacut de invataturile primite in Elvetia, Morillas a schimbat macazul si s-a intors la marea lui dragoste, parfumeria. A invatat de unul singur, a furat meserie de la cei mai instruiti decat el si in scurt timp a devenit unul dintre cei mai apreciati parfumieri din lume, recompensat cu prestigioase premii precum  Prix Francois Coty (2003) si Prix Guerlain (2005). Secretul lui? Isi inchipuie ca mirosurile sunt culori si forme pe care le poate manevra dupa bunul plac. Creatiile lui sunt spontane si adesea nu urmeaza nicio regula cunoscuta.. Nu isi scrie nicodata formulele pe calculator, ci doar de mana pentru ca asa crede ca pastreaza o legatura personala cu parfumul.

Michel Almairac s-a hotarat sa devina parfumier dupa ce, la 15 ani, a vizitat o fabrica de produse cosmetice

3. Michel Almairac, parfumierul mecanic

Francezul Michel Almairac s-a nacut la Grasse, in 1953, si este parintele unor parfumuri precum Chrome Sport al casei Azzaro, Burberry of London de la Burberry sau Rush Pour Femme de la Gucci. S-a hotarat sa devina parfumier dupa ce, la 15 ani, a vizitat  o fabrica de produse cosmetice si a ramas fascinat de personalul in halate albe care manevra esantioanele. A absolvit scoala Bertrand Dupont din Roure si nu se imagineaza practicand o alta meserie decat cea pe care o practica acum. Atunci cand nu se inchide in laborator in cautarea formulei perfecte, se zavoraste in garaj, unde incearca sa „resusciteze” masini vechi sau motociclete carora mecanicii de meserie le-au pus de mult cruce. Adora cum miros trandafirii si santalul si n-ar putea trai fara sa simta in nari aroma de vanilie.

Sophia Grosjman a compensat lipsa jucariilor cu florile

4. Sophia Grosjman, un Picasso feminin al parfumeriei

Sophia Grosjman s-a nascut in 1945 in Belarus, apoi a emigrat in Plonia, pentru ca in 1965 sa faca marele salt catre Statele Unite ale Americii. De numele ei se leaga parfumuri precum Eternity de la Calvin Klein, Tresor de la Lancome, Beautiful de la Estee Lauder sau Jaipour de la Boucheron. Adora sa  combine esente care, aparent, nu se potrivesc, motiv pentru care a fost poreclita „Picasso al parfumurilor”. A devenit fascinata de flori si de mirosul lor in copilarie, cand, saraca fiind, nu avea alte jucarii decat plantele din gradina parinteasca. Astazi este vicepresedinta companiei International Flavors and Fragrances, care vinde anual parfumuri in valoare de doua miliarde de dolari.

Mathilde Laurent cere 60.000 de euro pentru a crea un parfum personalizat

5. Mathilde Laurent, parfumierul care invarte 1.000 de arome pe degete

Despre frantuzoaica Mathilde Laurent se poate spune spune doar atat: a lucrat cu cele mai importante case, Guerlain si Cartier. Ei i se datoreaza parfumuri precum Shalimar Eau Legere, al casei Guerlain, sau Baiser Vole si Cartier de la Lune al casei Cartier. Crede ca parfumul este o arma de seductie, asa ca, daca este solicitata, creeaza si parfumuri personalizate, pe care purtatorul sau purtatoarea sa le poata asocia cu amintiri fericite din copilarie sau adolescenta ori cu proiecte de viitor. Lucreaza cu 1.000 de arome , iar pretul efortului de a concepe un parfum personalizat este de 60.000 de euro. Crede ca mirosul nu este un dar, ci are legatura cu inteligenta, creativitatea si antrenamentul.

author avatar
Alina Creanga
1.037 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger