AcasăNewsDieselgate, bun doar pentru Est

Dieselgate, bun doar pentru Est

Proprietarii de automobile Volkswagen din Europa de Est, inclusiv Romania, se feresc sa repare motoarele implicate in scandalul emisiilor poluante, spre deosebire de clientii Europei Occidentale, care au fost convinsi sa vina la service pentru modificarea softului.

Soferii romani se feresc sa si repare Wolkswagen urile implicate in scandalul emisiilor poluante si ignora invitatiile de rechemare in service

Cel mai redus procent de soferi care au venit la service pentru actualizarea softului este in Romania (30%), urmata de Polonia (37%), Slovacia (39%), Croatia (46%) si Grecia (46%), in contextul in care in Germania peste 91% dintre posesorii de masini diesel au optat pentru aceasta schimbare. „Aceste concluzii sunt ingrijoratoare.(…) Trebuie sa trecem la rechemari obligatorii in toate statele membre UE, coordonate la nivel European”, spune europarlamentarul olandez Gerben-Jan Gerbrandy, co-autor al raportului Parlamentului European referitor la scandalul emisiilor. O explicatie pentru diferenta dintre est si vest vine  si din diferenta legislatiilor nationale din Europa, rechemarile la service nu sunt obligatorii in toate tarile UE, doar in Austria, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Olanda si Portugalia legea ii obliga pe soferi sa vina in atelierele auto. Desi masinilor nu li se modifica norma de poluare dupa indepartarea softului, si clientii nu platesc, soferii din Romania nu pot fi obligati sa vina la service daca nu vor. Pe soselele din UE sunt peste doua milioane de masini VW echipate cu motoare diesel al caror soft nu a fost inca actualizat, desi compania a promis Comisiei Europene  ca va rezolva aceasta problema  pana in 2017 pentru cele 8,5 milioane de automobile afectate.

author avatar
Bogdan Borcea
320 afisari

1 COMENTARIU

  1. De unde stim noi ca softul care se instaleaza nu afecteaza parametrii de performanta ai masinii pentru care am platit. De aceea consider ca fiind absolut obligatoriu validarea rezultatelor implemntarii softului de catre institutii de specialitate neutre si absolut independente si recunoscute de autoritatile internationale europeene si nord americane. Daca softul care corecteaza poluarea este asa performant, atunci de ce nu se aplica si in USA ? – Parerea mea este ca trebue publicata analiza comparatorie completa a parametrilor de functionare ai motoarelor cu si fara acest soft corector. O solutie corecta ar fi doar daca s-ar adapta pe masini sistemul AddBlue care desigur antreneaza costuri mult mai mari! in cazul cind foarte probabil softul minune va diminua parametrii motoarelor, atunci cumparatorii ar trebui obligatoriu despagubiti de VW – similar cu ceea ce se intimpla in USA !
    P.S. Acord o bila foarte neagra jurnalistilor care inconstient dar mai ales interesati manipuleaza opinia publica, bineinteles in interesul fabricantului VW. Nu credeti ca jurnalistii ar trebui sa prezinte si interesele cumparatorilor ?!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger