SUV-urile compacte shimba piata, vanzarile vor creste puternic si in acest an pe fondul politicii agresive a producatorilor, care se intrec in a oferi modele noi intr-un timp cat mai scurt, cu scopul precis de a-i convinge pe cumparatori sa renunte la hatchbackurile traditionale.
Vanzarile de SUV-uri mici vor fi mai mari cu 400.000 de unitati in 2018, comparativ cu livrarile de 1,4 milioane de vehicule inregistrate anul trecut, un salt sustinut de noile modele vandute de Volkswagen Group, Citroen si Opel/Vauxhall, care ar putea depasi fiecare pragul de 100.000 de unitati. In primele trei luni ale anului, VW T-Roc, Citroen C3 Aircross si Opel/Vauxhall Crossland X au intrat in topul celor mai vandute modele, pe locurile 6, 7 si 8, fiecare cu vanzari de peste 25.000 de unitati. Si Dacia Duster sta bine, a depasit Opel Mokka, cu vanzari de peste 46.000 de unitati si o crestere a livrarilor de 31%, in urma liderului Renault Captur si Peugeot 2008. LMC Automotive estimeaza ca SUV-urile compacte vor creste piata la 2 milioane de automobile in 2019 si 2,3 milioane pana in 2022. ”Piata a crescut puternic. Anticipam ca in urmatorii patru ani va continua sa creasca nebuneste, cu circa 40%, datorita tuturor marcilor care vin”, spune si Ponz Pandikuthira, director pentru planificare la Nissan Europe.