Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Dacia, killer al masinilor noi in Europa

Dacia, killer al masinilor noi in Europa

Autor:

Francezii, ca si restul europenilor, parcurg din ce in ce mai putini kilometri cu masina personala si cumpara mai putine autoturisme noi. Lipsa puterii de cumparare dar si o relatie mai utila cu automobilul privilegiaza piata second hand.

 

dacia Dacia, killer al masinilor noi in Europa

Masina romaneasca, cea mai buna cale de mijloc pentru clientii europeni

La inceputul anului 1990, vanzarile catre particulari reprezentau trei sferturi din piata auto franceza. Astazi, ele reprezinta mai putin de jumatate, potrivit lui Flavien Neuvy, directorul Observatorului Cetelem al automobilelor. ” Ceea ce este frapant  este ca declinul este constant in ultimii 25 de ani, si este general in Europa”, afirma Neuvy. Daca vanzarile de masini noi se mentin, in general, pe piete mature, aceasta se datoreaza achizitiilor corporatiste,  inclusiv pentru masini de serviciu. Automobilul ramane un mijloc de deplasare de neocolit pentru multi, dar este pus in discutie in conditiile marilor aglomerari urbane si poluarii. Exista, desigur, o problema a puterii de cumparare, masinile devin tot mai scumpe”, spune Neuvy. “Tinerii nu cumpara masini noi pentru ca le resping sau nu au nevoie de ele, ci pentru ca sunt peste mana din punct de vedere financiar”, spune Neuvy. Mare parte a populatiei se orienteaza catre second-handLa inceputul anilor 1990, aproximativ 7% din gospodariile franceze  au cumparat in fiecare an o masina noua. Astazi, de doua ori mai putine iar vehiculele achizitionate sunt, de asemenea, mai putin utilizate. Kilometrajul  scade cu o medie de 100 km pe an. Rezultat: masina este mai putin folosita si este tinuta mai mult. Aceasta imbatranire a parcului auto are efect: sunt masini mai vechi care polueaza mult mai mult ca modelele recente.

Fenomenul Sandero

Cumparatorii de masini noi au un profil specific: mai masculin, mai ”senior”, cu varsta medie in Franta de 55 de ani.Mai echipate, mai perfectionate, mai ”electronizate”, masinile noi sunt din ce in ce mai scumpe. In Franta, tariful mediu a atins in acest an aproximativ 27.000 de euro, in Germania a depasit 30.000 de euro. ”Aceste preturi au facut ca o parte din populatie sa renunte la masini noi, in timp ce o parte din clientela, desi are bani, nu mai vrea sa cheltuie mult pentru o masina”, constata Neuvy. O tendinta de care a profitat copios Dacia, marca a grupului Renault. Dacia nu are, practic, concurenta in segmentul masinilor noi low-cost. Modelul Sandero a fost cel mai vandut in Europa (persoane particulare) in cursul primului semestru, potrivit datelor Jato Dynamics. Iar modelul Duster este cel mai vandut SUV de loisir in Europa. In plus, apreciaza cei de la Deloitte, emergenta noilor solutii de mobilitate (ride -sharing, masini electrice, masini autonome, Uber etc) pun sub semnul intrebarii achizitia unui autoturism nou.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 14-12-2018
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!