AcasăNewsCum va infiintati firma din fata calculatorului

Cum va infiintati firma din fata calculatorului

Scapati de cozile de la Registrul Comertului prin infiintarea firmei online

Portalul online al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) permite infiintarea si autorizarea unei societati comerciale prin internet.

Scapati de cozile de la Registrul Comertului prin infiintarea firmei online

Pentru inregistrarea firmei in Registrul Comertului prin intermediul portalului ONRC, atat persoanele fizice, cat si cele juridice trebuie sa -si creeze un cont de utilizator. Potrivit AvocatNet, dupa crearea acestui cont, trebuie accesata sectiunea de servicii oferite pe portal, dupa cum urmeaza: Servicii RC -> Online -> Formulare online RC -> Cerere de inregistrare persoane juridice.  Odata realizat accesul, trebuie urmati o serie de pasi.

Pasul 1: Completarea cererii de inregistrare

Dupa ce v-ati autentificat pe portal cu user si parola, selectati oficiul Registrului Comertului catre care trimiteti cererea, subtipul cererii (inregistrare fiscala si/sau autorizarea functionarii) si forma de organizare a societatii pentru care se face cererea de inregistrare. Atentie! Trebuie completate toate campurile marcate cu steluta!  Urmeaza completarea denumirii rezervate.  De asemenea, vor fi trecute si adresa sediului social al firmei si datele de contact, precum si numarul de telefon.

Pasul 2: Inmatricularea firmei

Pentru inmatricularea firmei, persoanele fizice trebuie sa completeze unul dintre cele trei modele de declaratie puse la dispozitie pe portal, dupa care vor fi introduse informatiile obligatorii pentru persoana/persoanele pentru care se solicita cazier (CNP si Nume). Bifati casuta aferenta pentru judecarea cererii in lipsa, iar la punctul V bifati „inmatriculare”. Selectati activitatea principala si, daca este cazul, selectati activitatea/activitatile secundare apasand butonul „Adauga activitate”.

Pasul 3: Completarea anexelor si a declaratiilor

Dupa accesarea link-urilor catre anexe, trebuie completate datele privind vectorul fiscal conform Notei din subsolul paginii, dupa care se apasa butonul de „Generare PDF” pentru Anexa respectiva. Fisierul trebuie deschis si salvat. Apoi se apasa butonul „Semnare fisier PDF generat”. Utilizatorul trebuie sa detina un certificat digital calificat de semnatura electronica.

Pasul 4: Plata taxelor de inregistrare

ONRC precizeaza ca taxele pentru inregistrarea online a firmei pot fi platite si prin intermediul portalului. Daca utilizatorul opteaza pentru achitarea taxelor in acest fel, apasa butonul „Plata online” si va fi redirectionat spre pagina operatorului de carduri bancare, unde va complete datele solicitate de procesator.

Dupa completarea sectiunilor mentionate, datele sunt preluate si procesate, cererea urmandu-si cursul ca si in cazul celor depuse la ghiseu. Cererea va fi procesata in trei zile lucratoare.  Eliberarea documentelor se poate face fie prin posta, fie la ghiseele ONRC, in functie de optiunea utilizatorului. Detalii, in manualul pus la dispozitie pe http://www.onrc.ro/.

author avatar
Arpad Dobre
197 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger