AcasăNewsCum va feriti de facturile mari la internetul pe mobil

Cum va feriti de facturile mari la internetul pe mobil

Daca folositi wireless gratuit, verificati daca nu vi s-a activat automat conexiunea la reteaua furnizorului de internet

Numeroase plangeri primite de ANCOM  se refera la facturarea serviciilor de telefonie sau internet. Pentru a va feri de asa-numitul „soc al facturii”, puteti folosi cateva solutii aflate la indemana oricarui utilizator de smartphone sau tableta.

Daca folositi wireless gratuit, verificati daca nu vi s-a activat automat conexiunea la reteaua furnizorului de internet

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii  (ANCOM)  precizeaza ca taxarea incorecta se numara printre cele mai des invocate nemultumiri ale clientilor companiilor de telefonie mobila. Potrivit ANCOM,  taxarea incorecta poate fi generata si de faptul ca furnizorul, dintr-o eroare umana, nu a introdus in sistemul sau de facturare oferta sau extraoptiunile de care beneficiaza un anumit client. Costuri suplimentare pot aparea si ca urmare a faptului ca terminalul utilizat (smartphone, tableta) permite conectarea accidentala sau automata la internet sau are instalate anumite programe care se actualizeaza automat, la fiecare conectare, generand trafic suplimentar.

Verificarea setarilor

Pentru a evita astfel de situatii, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice setarile terminalului pe care il folosesc si aplicatiile sau serviciile instalate pe acesta. De exemplu, in cazul in care este utilizata o conexiune wireless gratuita, este bine ca telefonul sa nu fie setat sa se conecteze automat la reteaua furnizorului de internet, daca semnalul retelei wireless gratuite se pierde. In caz contrar, traficul pe net se va taxa, umfland factura lunara.

Facturi detaliate

Utilizatorii pot verifica volumul de trafic consumat apeland la serviciul de contorizare a traficului pus la dispozitie de furnizori.  Pentru a-si contoriza consumul propriu, utilizatorii de telefonie si internet pot solicita furnizorilor facturi detaliate, indiferent daca au abonament sau cartela preplatita. Factura detaliata trebuie sa contina, printre altele, informatii privind numarul de ore/volumul de trafic inclus in abonament (limita de trafic), precum si traficul suplimentar efectuat.

Contracte cu prevederi clare

Totodata, din perspectiva legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice, contractele incheiate intre utilizatori si furnizorii de servicii de telefonie si acces la internet trebuie sa contina, pe langa preturile si tarifele aferente fiecarui serviciu sau pachet de servicii contractat, orice alte informatii care ajuta la intelegerea modului de tarifare, cum ar fi:

–         unitatea minima de tarifare a apelurilor sau a sesiunilor de date,

–         rotunjiri aplicabile (de exemplu primul minut indivizibil),

–         modalitatea de tarifare a SMS-urilor,

–         ordinea de consum a minutelor/SMS-urilor/MMS-urilor/apelurilor video incluse sau a traficului de date inclus, dupa caz.

Reclamatii

Orice problema legata de facturarea unui serviciu de comunicatii electronice trebuie reclamata in primul rand furnizorului. Daca utilizatorii sunt nemultumiti de rezolvarea sesizarii, se pot adresa instantei, care poate solicita furnizorului reclamat probe care sa ateste corectitudinea inregistrarii traficului, precum datele tehnice inregistrate in centrala. Pentru informatii suplimentare, cei interesati pot accesa sectiunea dedicata utilizatorilor de pe pagina de internet a ANCOM  (http://www.ancom.org.ro), subsectiunea „Facturarea serviciului”.

author avatar
Arpad Dobre
328 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger