AcasăNewsCum reclami incalcarea drepturilor tale de consumator

Cum reclami incalcarea drepturilor tale de consumator

Organizatiile guvernamentale sau neguvernamentale preiau si rezolva reclamatiile din partea consumatorilor

Daca ai cumparat un produs sau un serviciu si constati ca ai fost inselat, iti poti revendica drepturile de consumator prin formularea unei reclamatii insotite de documente justificative.

Organizatiile guvernamentale sau neguvernamentale preiau si rezolva reclamatiile din partea consumatorilor

Comisia Europeana recomanda adresarea unei reclamatii in scris catre comerciantul incriminat, iar daca acesta nu remediaza problema, plangerea poate fi inaintata cu mai multi sorti de izbanda catre organizatiile si asociatiile de profil.

Pasul 1

Autoritatile europene au  lansat o campanie pentru constientizarea si promovarea drepturilor consumatorilor, informatii detaliate fiind postate pe site-ul www.consumatoeuropean.ro. Potrivit AvocatNet, daca te afli intr-o situatie in care ti-au fost incalcate drepturile de consumator, scrie o reclamatie in care sa prezinti pe scurt ce s-a intamplat, cand, unde. Este bine sa descrii totul clar, concis, fara detalii inutile.

Pasul 2

Trebuie sa adresezi plangerea ta catre vanzator sau catre departamentul de relatii cu clientii al comerciantului, mentionand solicitarile tale si un termen maxim pentru raspuns, de 15 sau 30 de zile. Descrie clar ceea ce pretinzi: scuze, despagubiri, repararea produsului, inlocuirea acestuia, restituirea contravalorii, etc. La cerere ataseaza copii ale tuturor documentelor relevante: bonuri si chitante fiscale, factura, contract,  certificat de garantie, instructiuni de folosire etc.  Nu uita sa ceri numar de inregistrare pentru reclamatie.

Pasul 3

Daca raspunsul nu te multumeste, adreseaza-te unei asociatii pentru consumatori, Centrului European al Consumatorilor Romania, daca problema ta priveste un comerciant dintr-un alt stat membru, sau autoritatilor cu atributii in domeniu.

Organizatii pentru protectia consumatorilor

In Romania poti adresa  reclamatii urmatoarelor institutii sau organizatii pentru protectia consumatorilor:

–         Centrul European al Consumatorilor Romania: http://www.eccromania.ro, telefon: 021.315.71.49, e-mail: office@eccromania.ro;

–         Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), autoritatea nationala cu atributii si responsabilitati in domeniul protectiei consumatorilor  la nivel guvernamental:  www.anpc.gov.ro , telefon: 0800.080.999, e-mail: office@anpc.ro;

–         Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor  (ANPCPPS Romania): http://www.protecţia-consumatorilor.ro, telefon: 021.319.32.66, e-mail: office@protectia-consumatorilor.ro;

–         Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania: www.apc-românia.ro, telefon / fax: 021.311.02.43, e-mail: office@apc-romania.ro.

author avatar
Arpad Dobre
2.205 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger