AcasăNewsCum nu mai are feriboturi, CFR Marfa incearca Marea cu degetul!

Cum nu mai are feriboturi, CFR Marfa incearca Marea cu degetul!

Ultimele feriboturi romanesti ruginesc la cheu

Romania ar putea sa atraga 75 de milioane de euro, bani europeni, pentru proiectul de transport Autostrada maritima, din zona Marii Negre.

Ultimele feriboturi romanesti ruginesc la cheu

O oportunitate de care ar trebui sa profite CFR Marfa, insa nu mai are cu ce: de peste 7 ani, feriboturile Eforie si Mangalia, care aduceau, anual companiei un profit de 2 milioane de euro, zac nefolosite, din 2008, in Portul Constanta Sud-Agigea.

Cele doua nave romanesti asigurau transportul de marfa spre Turcia si Georgia, au un deplasament de 12.000 tdw, fiecare, si pot incarca la bord 100 de vagoane de marfa sau 80 de TIR-uri.

“Inceperea acestui trafic peste Marea Neagra ar insemna cel putin o dublare a volumelor de containere care sunt tranzitate anual prin Portul Constanta, de la 700.000, la peste 1.500.000 de containere”, spune directorul CFR Marfa, Mihut Craciun. “Am vazut planul de dezvoltare al portului care se incadreaza perfect in ceea ce dorim noi sa facem”, il completeaza si Brian Simpson, oficialul Comisiei Europene.

Intentiile de a reconecta tara noastra la liniile maritime regulate Constanta –Samsun(Turcia), Batumi(Georgia) si la legatura cu marile porturi din Europa( inclusiv pe cale fluviala), se mai lovesc de o problema: echiparea navelor cu motoare care vor folosi gazul natural lichefiat si constructia unui terminal, la Constanta, pentru acest tip de combustibil. “Sunt nave care nu pot sosi in Portul Constanta pentru ca nu pot fi alimentate cu acest combustibil”, a explicat Dan Tivilichi, directorul Administratiei Porturilor Maritime Constanta.

Proiecte ar fi, insa indiferenta statului roman costa scump CFR Marfa si portul Constanta: cele doua feriboturi ruginesc legate la cheu, sub sechestrul fiscului, fiind practic ultimele, din cele 300 de nave ale flotei comerciale romane.

author avatar
Bogdan Borcea
1.535 afisari

2 COMENTARII

  1. “După ce s-a îmbolnăvit fix când un corp de
    control scotocea prin dulapurile CFR Călători Cluj, Vasile Secară a
    fost “uns” în funcţia de director CFR Călători la nivel naţional. Nu au
    contat neregulile găsite la Cluj, ci au fost mai puternice “pârghiile
    trandafirii” de care Secară s-a ajutat să ajungă în top. La Cluj, Secară
    se poate mândri cu un contract de închiriere încheiat între CFR
    Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere
    de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar
    cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au
    şi intabulat.
    Pe vremea comuniştilor, Vasile Secară a fost secretar de partid al
    complexului CFR Cluj. După anii 90, a devenit pesedist şi inginer şef în
    gara clujeană, apoi şef adjunct de staţie şi şef de gară. În momentul
    de faţă, la Vasile Secară au rămas neschimbate cel puţin două
    caracteristici: PSD şi şefia. Înainte de Paşte in 2014 , clujeanul a
    fost numit şef la CFR Călători în noua structură de conducere a
    companiei.
    Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Călători Cluj în urma
    unor controale făcute de CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor.
    În timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secară s-a îmbolnăvit
    brusc şi a intrat în concediu medical. Mai amuzant este şi că
    verificările respective s-au “îmbolnăvit”, iar rezultatele lor nu au mai
    fost date publicităţii.
    Un audit degeaba
    Timp de mai bine de 10 ani la conducerea regionalei clujene a CFR
    Călători a fost menţinut Vasile Secară, iar demiterea lui a venit ca
    urmare a mai multor controale venite de la CFR CALATORI SA şi Ministerul
    Transporturilor. Conform unor informaţii, cireaşa de pe tortul fostului
    director Secară ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR
    Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere
    de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar
    cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au
    şi intabulat.
    Reprezentanţii CFR de la Bucureşti au fost extrem de lacunari în ceea ce
    priveşte motivul controalelor, iar conform raportului de audit pe anul
    trecut, principalele nereguli depistate au constat în “- nereguli
    privind pregătirea tehnică a trenurilor de călători;- deficiențe privind
    respectarea și punerea în practică a ordinelor, dispozițiilor ,
    instrucțiilor, reglementărilor în vigoare;- neconformități privind
    efectuarea controalelor la nivelul organelor cu sarcini de îndrumare și
    control din cadrul SRTFC Cluj, superficialitate privind întocmirea
    notelor de constatare și a rapoartelor de remediere;- aspecte privind
    nerespectarea programului de lucru și a disciplinei în serviciu; –
    nereguli privind repararea și întretinerea în exploatare a materialului
    rulant. În urma neregulilor constatate cu ocazia acestor controale s-au
    luat o serie de măsuri organizatorice, de remediere a neconformităților
    sau de tratare disciplinară a personalului vinovat, funcție de
    gravitatea faptelor”, se arată în raportul de audit pe anul 2012 al CFR
    Călători.
    Însă, aceste probleme pentru care regionala condusă de Vasile Secară a
    fost cercetată de oficiali din cadrul CFR CALATORISA nu au
    apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de șefii clujeni
    ai acestei instituții se știu de ani buni.
    Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa
    că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv,
    la CFR Cluj prejudiciul a fost constant prin neînregistrarea în
    evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi
    acestea au fost evaluate.
    Tot la CFR
    Calatori Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii
    nu au evaluat şi nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în
    suprafaţă de 167.453 m.p.
    La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin
    neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din
    patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
    Un teren pierdut în gară…
    Controlul făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că
    prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a
    încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma
    clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.

    După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă
    alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și
    fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a
    “îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o
    parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii
    CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv,
    lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma
    clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile
    Secară la șefii CFR din zona Jiboului.”

    Incredibil dar adevarat, directorul general al CFR Calatori, controversatul Iosif Szentes, l-a
    numit pe 2 decembrie 2015 in functia de director comercial al companiei
    pe Marcel Litra, condamnat definitiv pentru luare de mita, cel care
    conduse pana atunci ilegal Serviciul Suport Afaceri şi Managementul
    Performanţei din cadrul acestei societati de stat.

    Mai mult ,acum, numarul sefilor de la CFR Calatori cu cazierul patat a
    crescut cu inca trei in urma sentintei Curtii de Apel Brasov din data
    de 13 octombrie 2016. Cei trei „zmei” sefi de la CFR Calatori care au
    primit pedepse cu suspendare si cu munca in folosul comunitatii de la
    Curtea de Apel Brasov sunt:

    -Vasile Secara, fost director general al CFR Calatori impus de fostul
    ministru al Transporturilor-Ioan Rus, in in prezent sef serviciu suport
    afaceri si management performant la SRTFC Cluj Napoca;

    -Nicolae Berindean, fost sef Oficiu Juridic la CFR Calatori in mandatul
    lui Vasile Secara, in prezent sef Oficiu Juridic SRTFC Cluj Napoca;

    -Gheorghe
    Radulescu-fost director al SRTFC Brasov ,promovat in aceasta functie de
    Vasile Secara, angajat recent de PSD , mare sef , la RAT- Regia de
    Transport in Comun Brasov.

  2. Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile “in totalitate legale” de la CFR Calatori ???
    Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !
    Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
    Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor pentru segmentul feroviar.
    Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
    Record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport national.
    Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
    Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte!
    Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
    Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur ofertant. Unul si acelasi, bineinteles.
    Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
    A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
    Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre cum au fost cheltuiti banii publici.
    Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
    Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013, motivand lipsa acuta de fonduri , in conditiile suplimentarii cu indarjire, dupa bunul sau plac , cu milioane de euro a contractelor de achizitii?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger