AcasăNewsCum ii reclamati pe functionarii obraznici ai Fiscului?

Cum ii reclamati pe functionarii obraznici ai Fiscului?

Cetatenii care sunt nemultumiti de serviciile oferite de functionarii Fiscului pot face reclamatii la ANAF

Orice persoana care se considera vatamata prin fapta unui functionar public poate sesiza Comisia de disciplina din cadrul Fiscului.

Cetatenii care sunt nemultumiti de serviciile oferite de functionarii Fiscului pot face reclamatii la ANAF

Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 2217/2013 a fost publicat recent in Monitorul Oficial si stabileste conditiile in care cetatenii pot sesiza comportamentul inadecvat al functionarilor ANAF. Potrivit precizarilor AvocatNet, sesizarea se formuleaza in scris si trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

–         numele, prenumele, domiciliul sau, dupa caz, locul de munca si functia detinuta de persoana care a formulat sesizarea ori denumirea si sediul persoanei juridice, precum si numele si functia reprezentantului legal;

–         numele si prenumele functionarului public a carui fapta este sesizata ca abatere disciplinara si denumirea autoritatii sau a institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;

–         descrierea faptei care constituie obiectul sesizarii si data savarsirii acesteia;

–         prezentarea dovezilor pe care se sprijina sesizarea;

–         adresa de corespondenta a reclamantului;

–         data si  semnatura.

Masuri

Sesizarea se va depune la sediile teritoriale ale ANAF in termen de maximum un an si sase luni de la data savarsirii faptei sesizate ca abatere disciplinara si trebuie insotita, atunci cand este posibil, de inscrisurile care o sustin. Potrivit actului normativ intrat deja in vigoare, presedintele Comisiei de disciplina va fixa termenul la care urmeaza a fi analizata sesizarea si va dispune citarea functionarului public a carui fapta a fost sesizata si a persoanelor indicate in sesizare, precum si a persoanei care a formulat sesizarea. Citarea se face cu cel putin cinci zile lucratoare inainte de termenul de prezentare.

Cercetare

In ceea ce priveste cercetarea abaterii disciplinare, aceasta se va face cu celeritate si va impune:

–         audierea persoanei care a formulat sesizarea;

–         audierea functionarului public a carui fapta constituie obiectul sesizarii;

–         audierea oricaror altor persoane care pot oferi informatii cu privire la solutionarea cazului;

–         audierea persoanelor desemnate sa efectueze cercetarea disciplinara, daca se considera necesar;

–         culegerea informatiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului, prin mijloacele prevazute de lege;

–         administrarea probelor propuse de parti, precum si a celor solicitate de Comisia de disciplina;

–         dezbaterea cazului.

Solutionare in lipsa partilor

Persoana care a formulat sesizarea si functionarul public a carui fapta a fost sesizata pot cere in scris ca procedura de cercetare administrativa sa se desfasoare si in lipsa, pe baza actelor de la dosar, cu exceptia termenelor stabilite pentru audiere. In cazul in care functionarul public impotriva caruia a fost formulata sesizarea sau autorul sesizarii nu se prezinta la termenul pentru care a fost citat, Comisia de disciplina are dreptul sa solutioneze cauza in lipsa acestuia, pe baza documentelor aflate la dosar.

author avatar
Arpad Dobre
652 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger