AcasăNewsCum folosesti internetul in propria afacere

Cum folosesti internetul in propria afacere

E-mail marketing-ul este o modalitate eficienta prin care poti transforma in clienti acele persoane interesate de produsele sau serviciile pe care le oferi. Aceasta activitate implica, insa, respectarea anumitor prevederi legale privind mesajele comerciale nesolicitate si protectia datelor cu caracter personal.

Protectia datelor cu caracter personal este obligatorie

Pentru a trimite un e-mail cu scop comercial , spune experta AvocatNet, Claudia Jelea, trebuie sa ai acordul persoanei fizice care detine acea adresa de e-mail. Exceptie face situatia in care ai obtinut deja adresa de e-mail, direct de la acea persoana, cu ocazia vanzarii catre aceasta a unui bun sau a unui serviciu. Faptul ca adresele de e-mail sunt publice nu inseamna ca detinatorii lor accepta sa primeasca oferte comerciale pe care nu le-au cerut.

Ce informatii personale se pot colecta?

In afara de adresa de e-mail, poti sa colectezi si numele complet sau doar prenumele (pentru a personaliza comunicarea) sau data nasterii (pentru a-i spune «La multi ani») etc. Nu uita, insa, ca ai nevoie de acordul abonatului pentru folosirea fiecarei date personale ce ii apartine.

Se recomanda ca atunci cand ii soliciti acordul pentru folosirea adresei de e-mail sa pui la dispozitia abonatului si politica privind protectia datelor personale (privacy policy) in care sa oferi, printre altele, detalii clare despre informatiile pe care le vei folosi pe parcurs prin aceasta tehnica, modul in care vei face acest lucru, in ce scop, dreptul abonatului de a se opune oricand etc.

Optiunea de dezabonare

Orice e-mail/newsletter pe care il trimiti trebuie sa includa o modalitate de dezabonare pe care abonatul sa o foloseasca atunci cand nu mai vrea sa primeasca mesajele tale. Aceasta se poate realiza printr-un link pe care abonatii il pot accesa sau printr-un raspuns la un e-mail automat cu textul «dezaboneaza-ma» in linia de subiect etc.

Achizitionarea de baze de date

Cumpararea unei baze de date cu adrese de e-mail este riscanta. Nu ai garantia ca fiecare persoana care apare in baza de date si-a dat acordul expres atat pentru folosirea initiala, de catre vanzator, cat si pentru o folosire ulterioara a datelor sale (de exemplu, transmiterea unui e-mail publicitar prin campania de e-mail marketing a cumparatorului bazei de date). Iar inainte de a decide sa vinzi propria baza de date, spune experta AvocatNet Claudia Jelea, e bine sa ai in vedere doua aspecte legate de abonatii ale caror date personale le ai stocate: pe de o parte, ca acestia sa-si fi dat acordul expres pentru a fi inclusi in baza ta de date si a primi e-mail-uri din partea ta si, pe de alta parte, sa-ti fi permis sa le dezvalui datele catre terte persoane (de exemplu, catre cumparatorul bazei de date). In caz contrar, risti sa fii sanctionat pentru nerespectarea prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal.

author avatar
eNational
221 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger