AcasăNewsCeasornicarii elvetieni trec pe ora Chinei

Ceasornicarii elvetieni trec pe ora Chinei

Piata chineza (si HongKong)este a treia ca marime pentru ceasurile elvetiene. In primul semestru 2017 au fost exportate aici produse in valoare de 8,3 miliarde de franci elvetieni.

Reuniti in aceasta saptamana la Geneva, in cadrul ”Salon international de la haute horlogerie” (SIHH) celebrii producatori ai marcilor de lux sunt pe cale sa-si regandeasca strategia pentru piata chineza, in conformitate cu tehnologia digitala.

Piata chineza si HongKongeste a treia ca marime pentru ceasurile elvetiene In primul semestru 2017 au fost exportate aici produse in valoare de 83 miliarde de franci elvetieni

Site-uri comerciale, retele sociale, deschiderea de noi magazine in orasele mijlocii: orologierii elvetieni cauta si isi dezvolta noi mijloace pentru a atrage o noua clientela asiatica bogata, pe fondul semnalelor comerciale pozitive venite din aceasta regiune a lumii. ”China a fost surpriza buna anul trecut, ceea ce a insemnat o puternica crestere a exporturilor noastre”, a declarat Jean-Daniel Pasche, presedintele Federatiei orologiere elvetiene, estimand ca piata chineza ”prezinta inca un potential puternic de crestere”. Daca statisticile pentru ansamblul anului 2017 nu au fost inca publicate, exporturile de ceasuri elvetiene in China au cunoscut o crestere cu 19,6% in perioada ianuarie-sfarsitul lunii noiembrie. In general, vanzarile de ceasuri au inregistrat o faza de crestere spectaculoasa odata cu expansiunea economiei chineze, dar, la sfarsitul anului 2013, guvernul chinez a introdus masuri frenetice de lupta impotriva coruptiei in cadrul carora au fost interzise ”cadourile extravagente”, deci si branduri elvetiene cunoscute.  ”A fost intr-adevar o cadere dar semnalele pietei sunt din nou pozitive”, a estimat Pablo Mauron, partener al DLG, o societate de consulting pentru comunicatii digitale din Shanghai, subliniind o evolutie a clientelei.

Terorismul, o bomba chiar cu ceas

”Multa vreme, chinezilor le placea sa-si cumpere ceasuri in Europa, din magazinele aflate pe Rue de Rhône, la Geneva, sau la Paris. Le placea sa calatoreasca si sa vada aceste orase si sa povesteasca experientele lor cand se intorceau in China”, a explicat Pablo Mauron. Dar acum amatorii chinezi de orologerie elvetiana sunt din ce in ce mai inclinati sa cumpere direct din China, atat din cauza impozitelor care au redus interesul achizitiilor din strainatate, cat si din cauza ezitarilor crescute de a calatori in Europa, pe fondul valurilor de atentate teroriste care au lovit marile orase occidentale.

Online vs butic

Printre evolutiile notabile fata de trecut, se remarca, in randurile consumatorilor chinezi, rapiditatea cu care sunt disponibili pentru a-si face cumparaturile online, in special prin WeChat, cea mai mare retea sociala din China.

Clientela asiatica din ce in ce mai inclinata sa cumpere direct din China

”Numeroase marci de  ceasuri s-au pozitionat pe aceasta platforma pentru a sensibiliza o noua clientela”, a explicat Mauron, citand ca exemplu Montblanc, celebrul fabricant de stilouri si ceasuri, care a dus o campanie pe retelele sociale din China pentru a-si lansa un model de ceas conectat. In timpul salonului orologier de la Geneva, celebrul brand elvetian H.Moser & Cie prevede, de altfel, sa dezvolte un parteneriat cu JD.com, gigantul chinez al comertului online. ”O firma mica ca a noastra nu are mijloace sa lanseze o mare campanie de afisaj publicitar in toata China”, a spus patronul H.Moser, Edouard Meylan. Comertul online este cel mai eficient mijloc pentru a pune piciorul pe piata chineza, a estimat Maylan. Insa Moser prevede in paralel sa deschida si primul sau butic in China pentru extrem de costisitoarele sale produse, pe care cumparatorii inca mai doresc sa le vada in vitrine inainte de a se hotari sa le cumpere. Si firma Hermes prevede deschiderea unui site comercial in China, in cursul acestui an, a indicat Guillaume de Seynes, unul din directorii Hermes, la SIHH. Hermes va deschide noi magazine in centrul tarii pentru a-si consolida reteaua dincolo de marile orase, unde exista o clasa emergenta de clienti cu dare de mana.

Importanta designului dedicat

In motivatiile clientelei chineze, designul joaca un rol foarte important. Un mare numar de consumatori are deja in colectie toate marcile de ceasuri prestigioase si sunt interesati de marci noi, al caror design sa le exprime gusturile, cultura si istoria. Pentru numerosi producatori de ceasuri este o provocare sa integreze elemente ale culturii chineze in designul ceasului. In principal, chinezi doresc sa poarte accesorii care apreciaza ca le aduc noroc. Pentru aceasta, designul trebuie sa prezinte simboluri de bune auspicii, cum ar fi, spre exemplu, culoarea rosie. Spre exemplu, firma Jaquet Droz lanseaza in fiecare an o colectie de ceasuri pentru Anul Nou chinezesc. Valabil si pentru Vacheron Constantin, Chopard, Ulysse Nardin, Perrelet sau De Bethune.

author avatar
Tudor Borcea
311 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger