AcasăNewsCeasornicarii elvetieni asalteaza social media

Ceasornicarii elvetieni asalteaza social media

Standul Omega la salonul Baselworld din 21 martie din Elvetia

Magazine online de lux, lansare de conturi Instagram, vanzari exceptionale pe internet. Mult timp reticenti sa vanda online, mai ales de teama contrafacerilor, orologierii sunt pe cale sa treaca la o viteza superioara pentru a intra in era digitala.

Standul Omega la salonul Baselworld din 21 martie din Elvetia

La Baselworld, salonul orologier care are loc in fiecare an la Bale, fabricantii elvetieni si-au multiplicat anunturile de proiecte pe internet. Spre exemplu, Patek Philippe, una din marile referinte din sector, si-a lansat oficial primul cont Instagram. La data de 18 a fiecarei luni, prestigioasa firma fondata in 1839 va propune pasionatilor de orologerie un rendez-vous pentru a discuta subiecte din actualitate si despre partimoniul sau. Mai precis la ora 18.39 (ora Genevei) ca referinta la anul infiintarii. ”Internetul este pe cale sa schimbe datele de-o maniera fenomenala”, a explicat David Sadigh, presedintele cabinetului de consultanta in marketing digital DLG, citat de Afp. Anuntul unui mare fabricant precum Patek Philippe reprezinta ”un semnal puternic” al schimbarilor in industria elvetiana de ceasuri.

Buticuri virtuale si caravane estivale

La ora actuala, estimeaza Sadigh, comertul online nu reprezinta decat 3% din vanzarile de ceasuri dar, pana in 2022, acest procent ar putea creste la 12%. Daca anumite marci folosesc internetul doar pentru a comunica cu colectionarii, multe sunt pe cale sa faca pasul spre vanzarile online.

Instrumentele digitale vor crea noi cai de comunicare intre evenimente si aducerea clientilor

Anul trecut, Omega, un alt fabricant de ceasuri de prestigiu, a creat surpriza prin organizarea unei vanzari ”flash” pe Instagram catre o comunitate de fani ai marcii inainte de a anunta in luna noiembrie lansarea primei sale platforme de e-commerce pentru piata americana. Iar la Paris, Omega a creat un temporar butic ”virtual” care are la intrare un ecran conectat unde sunt prezentate bratari pentru personalizarea ceasurilor, care pot fi comandate via smartphone. Oris, un alt fabricant, se pregateste sa lanseze un magazin online in SUA dar si sa mearga in directia unei noi generatii de cumparatori cu un magazin mobil instalat pe o caravana americana Airsteam care va defila la diversele festivaluri americane ale verii. Ceas de 400.000, vandut online

”Nimeni nu poseda inca formula magica, luxul in era digitala ramane in continuare de inventat”, a declarat Carlos Rosillo, patronul Bell&Ross, notand ca orologierii sunt pe cale sa experimenteze noi formaturi pentru a crea legaturi cu colectionarii. La Bale, Bell&Ross a pus in vanzare trei ceasuri unice, in valoare de 400.000 de euro fiecare: unul pe Mr Porter, un portal de distributie de produse de lux masculine, altul in propriul sau magazin online si al treilea intr-un magazin traditional. ”Astazi trebuie sa cream un drum de la digital la real si de la real la digital”, este de parere Jean-Christophe Babin, patronul Bulgari, una din marcile grupului francez LVMH. Departe de a inlocui buticurile traditionale, instrumentele digitale le vor schimba mai degraba rolul, oferindu-le noi mijloace care sa contribuie la crearea evenimentului si aducerea clientilor la magazin. In magazinul sau din Roma, Bulgari si-a invitat clientii la publicarea unei carti despre istoria firmei, dar si bloggeri care au putut vizita atelierele Bulgari si sa posteze apoi continut care a amplificat mesajul catre un public mai larg.

author avatar
Tudor Borcea
144 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger