Ai o poveste fotografii, sau materiale audio/video care crezi ca merita sa fie publicate?
Scrie-ne pe pont[@]national.ro (fara [ ]) sau completeaza formularul de AICI!
Home » News » Ce a dezvaluit cutia neagra a Boeing-ului prabusit

Ce a dezvaluit cutia neagra a Boeing-ului prabusit

Autor:

Datele de pe cutia neagra cu parametrii de zbor ai avionului Boeing 737 MAX 8 care s-a prabusit pe 10 martie la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul din Addis Abeba arata ”similaritati clare” cu accidentul din octombrie al unui avion de acelasi tip apartinand companiei indoneziene Lion Air, a declarat ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges.

 

cutia neagra Ce a dezvaluit cutia neagra a Boeing ului prabusit

Catastrofa Ethiopian Airlines, intocmai cu cea de la Lion Air

”In cadrul analizei inregistratorului parametrilor de zbor (FDR – Flight data recorder), similaritati clare au fost remarcate intre zborul 302 al Ethiopian Airlines si zborul 610 al Lion Air”, a mentionat ministrul etiopian, insa nu a oferit detalii  despre asemanarile celor doua accidente, soldate cu 157 de morti in cazul avionului Ethiopian Airlines si cu 189 de morti in cel al Lion Air, precizand in schimb ca un raport preliminar cu privire la cauzele prabusirii avionului etiopian va fi publicat in termen de 30 de zile. Mai multi experti au vorbit deja despre asemanari intre cele doua catastrofe aeriene. La fel ca in cazul accidentului avionului Lion Air, prabusirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp dupa decolare. De asemenea, ambele aparate au avut oscilatii de viteza si altitudine. Este vorba de  o posibila functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor menit sa impiedice intrarea avionului in picaj, MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System), sistem  care  a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele si cu un diametru mai mare fata de cele ale precedentelor generatii de Boeing 737. Acest efect poate orienta botul avionului intr-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul intr-un unghi de coborare pentru ca aparatul sa poata recupera viteza. Cele doua cutii negre ale avionului – FDR si cea care a inregistrat discutiile intre piloti – au fost trimise in Franta pentru analiza.



    

Comenteaza pe Facebook


Ziarul National
Recomandarile zilei 22-04-2019
 
Multumim pentru apreciere!
NU, multumesc!