AcasăOldSecretele succesului afacerilor de familie

Secretele succesului afacerilor de familie

Afacerile familiale de succes promoveaza femeile in pozitii de conducere

Afacerile de familie care inregistreaza cel mai mare succes sunt acelea care pot integra elementele practice cu inovatia, strategia si spiritul comercial, precum si cu grija fata de valorile familiei.

Afacerile familiale de succes promoveaza femeile in pozitii de conducere

Cei care reusesc sa indeplineasca aceste conditii determina crestere pe termen lung si asigura unitatea familiei. Aceasta este una dintre concluziile raportului lansat de Ernst & Young si Kennesaw State University’s Cox Family Enterprise Center, referitor la capacitatea afacerilor de familie de a avea succes de durata. „Afacerile de familie reprezinta peste doua treimi din numarul de companii la nivel global, asigurand intre 50% si 80% din totalul locurilor de munca. Doua elemente sunt esentiale pentru succesul pe termen lung al afacerilor de familie: grija pentru familie si pentru valorile familiei, combinata cu o guvernanta corporativa foarte bine pusa la punct”, ne-a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner EY Romania.

Factori-cheie pentru reusita in afaceri

Raportul furnizeaza informatii despre cheia succesului afacerilor de familie, concentrandu-se asupra a sapte factori:

1.         Afacerile de familie de succes acorda importanta succesiunii. Astfel, 87% din respondenti au identificat in mod clar cine este responsabil pentru procedurile de succesiune.

2.         Afacerile de familie promoveaza femeile in pozitii de conducere. La nivel global, 70% dintre respondenti iau in considerare numirea unei femei ca viitor CEO.

3.         La nivel de guvernanta, familia e pe primul loc. Majoritatea firmelor respondente (90%) dispun de un consiliu functional de directori, iar cele mai multe dintre aceste consilii includ membri de familie.

4.         Comunicarea si disputele constructive duc la o afacere sanatoasa. Astfel, 90% dintre participantii la studiu afirma ca se intalnesc cu regularitate cu familia sau cu actionarii pentru a discuta problemele de afaceri, iar 64% dispun de un consiliu de familie care se intruneste cu regularitate.

5.         Brandul „Afacere de familie” genereaza incredere. Aproximativ 76% la suta dintre respondenti declara ca isi pozitioneaza business-ul ca afacere de familie in materialele publicitare, pe site-urile web, in social media sau alte materiale promotionale.

6.         Sustenabilitatea este apreciata de afacerile de familie. Firmele apreciaza si implementeaza practicile de responsabilitate sociala corporativa (CSR) si sustenabilitate, peste 50% afirmand ca sunt dedicati practicilor CSR, iar un 81% sunt angajati in acte filantropice.

7.         Spectrul riscurilor informatice. Majoritatea respondentilor (75%) declara ca au multa si foarte multa incredere in faptul ca afacerea lor abordeaza eficient problema riscurilor informatice.

 

author avatar
Arpad Dobre
189 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger