AcasăOldJaf de opt milioane de lei la Posta Romana

Jaf de opt milioane de lei la Posta Romana

CNPR a disponibilizat recent peste 3.600 de angajati, incercand astfel sa limiteze pierderile

Mai multe contracte incheiate de Compania Nationala Posta Romana (CNPR) au cauzat institutiei o paguba ce insumeaza peste opt milioane de lei.

Procurorii DNA au solicitat inca din primavara acestui an efectuarea unor verificari la CNPR de catre corpul de control al premierului.

CNPR a disponibilizat recent peste 3.600 de angajati, incercand astfel sa limiteze pierderile

Verificari

Cercetarile au avut in vedere modul in care au fost incheiate, puse in executare si au incetat mai multe colaborari intre Posta Romana si terti. Este vorba de un contract de asociere in participatiune, din 2006, cu Smart Telecom Solutions SRL, un contract de acelasi fel, din 2009, cu Posh Telecom Solutions SRL si unul de prestari servicii din 2006, incheiat cu G4S Cash Solutions SRL.

Fals in declaratii

Inspectorii au descoperit ca, in cazul contractului cu Smart Telecom Solutions, era vorba de prestarea de servicii de intermediere a platilor in regim electronic prin POS de catre Posta Romana. Smart Telecom Solutions a pretins ca detine echipament tehnic adecvat operarii, insa, in realitate, societatea a inceput sa foloseasca POS-urile firmei Alphyra Romania ulterior incheierii contractului de asociere. In plus, CNPR se obliga sa plateasca asociatului 0,10 euro pentru fiecare tranzactie confirmata. In final, contractul de intermediere s-a transformat intr-unul de prestari servicii, ceea ce a pagubit CNPR  cu peste 6,2 milioane de lei.

Firme-capusa

Posta Romana a pierdut peste 1,1 milioane lei prin cooptarea nejustificata a SC Posh Telecom Solutions SRL in activitatea companiei, ca intermediar pentru platile in regim electronic. Pe de alta parte, in 2006, CNPR a atribuit  un contract de prestari servicii catre SC G4S Cash Solutions SRL, cu incalcarea legislatiei. Tarifele practicate de G4S Cash Solutions in relatia comerciala cu Posta Romana au reprezentat 135% pentru serviciile normale, respectiv 226% pentru serviciile prompte, fata de nivelul maxim din relatiile comerciale cu alti beneficiari. In concluzie, inspectorii guvernamentali au stabilit ca pagubele aduse CNPR prin aceste asocieri se ridica la peste opt milioane de lei.

author avatar
Arpad Dobre
407 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger