AcasăOldGuvernul ia la puricat contractul cu Bechtel

Guvernul ia la puricat contractul cu Bechtel

Diferente. Ponta vrea sa afle cum a majorat Bechtel costurile Autostrazii Transilvania de la 5,3 milioane de euro/km la 23 de milioane de euro/km

Dupa ce fostul Cabinet Nastase a negociat contractul cu Bechtel, acum a venit randul Cabinetului Ponta sa puna punct activitatii companiei americane, care este reprezentata in instantele din Romania de mama ministrului Dan Sova.

Diferente. Ponta vrea sa afle cum a majorat Bechtel costurile Autostrazii Transilvania de la 5,3 milioane de euro/km la 23 de milioane de euro/km

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, anunta la inceputul saptamanii trecute, deplin increzator, ca va rupe contractul cu Bechtel in 27 mai 2013. Odata cu trecerea zilelor, am aflat ca documentul e cam gros si nu poate fi rupt dintr-o data, mai ales ca sunt si cateva file  pe care scrie si cat ne-ar costa rezilierea. Nu stim cat, dar practica internationala prevede despagubiri de 10% din valoarea contractului, negociat in 2004 la valoarea de 2,2 miliarde de euro. Documentul nu a mai fost rupt ieri, dar Sova sustine ca „este o chestiune de cateva zile” pana la rezilierea contractului cu Bechtel, care are un proces in Romania cu o firma din Cluj, americanii fiind aparati de avocata Ana Diculescu Sova, mama ministrului. Incompatibilitate?

Verificari cerute de premier

Social-democratul Dan Sova era pe punctul sa-si adauge la CV o victorie impotriva firmei americane, cand pe fir a intrat  Corpul de Control al premierului Victor Ponta. Inspectorii vor verifica derularea contractului, de la data incheierii pana in prezent. Conform datelor oficiale, Bechtel a finalizat 52 de kilometri din Autostrada Transilvania si a lasat neterminat un tronson de 60 de kilometri, Suplacu de Barcau-Bors, iar pentru tot acest „deranj” a primit  deja 1,25 de miliarde de euro.

author avatar
Arpad Dobre
177 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger