AcasăOldBancherii nu au chef sa-si afiseze comisioanele la bancomate

Bancherii nu au chef sa-si afiseze comisioanele la bancomate

Clientii bancilor trebuie informati de catre bancheri cu privire la costurile operatiunilor prin bancomat

Proiectul de act normativ privind obligativitatea bancilor de a-si afisa comisioanele la bancomate i-a surprins in mod neplacut pe bancheri. Acestia se plang ba ca nu au timp sa-si formuleze parerea, ba ca softul de afisare a comisioanelor are costuri pe care ei nu sunt dispusi sa le achite.

Clientii bancilor trebuie informati de catre bancheri cu privire la costurile operatiunilor prin bancomat

In urma a mii de sesizari si reclamatii venite din partea cetatenilor care utilizeaza bancomate pentru diverse operatiuni (si sunt  taxati fara a fi informati), Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat pe site-ul sau un proiect de ordin in acest sens.

Obligatii

Actul prevede ca bancile trebuie  sa afiseze pe ecranele bancomatelor toate comisioanele aferente operatiunilor pe care un client doreste sa le efectueze cu un card de debit sau credit. In plus, comisioanele respective trebuie afisate in lei, nu in procente din tranzactie. ANPC atrage atentia ca inaltimea literelor si cifrelor pentru afisarea informatiilor privind costurile operatiunii trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere de pe ecran. De asemenea, bancherii au obligatia, in cazul blocarii/retinerii cardului de debit/credit la terminalul ATM, sa informeze consumatorii de acest lucru prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, precizand:

a) termenul maxim in care consumatorul poate reintra in posesia cardului;

b) numarul de telefon la care consumatorul trebuie sa apeleze si intervalul orar in care poate contacta banca.

Nemultumiri

ANPC a precizat ca bancile pot veni cu opinii si sugestii  pana in 11 septembrie 2014, dar Consiliul Patronatelor Bancare din Romania reclama timpul scurt de dezbatere publica a actului. Bancherii sustin ca trebuie luate in considerare posibilitatile tehnice de implementare, costurile asociate, inclusiv cine va suporta aceste costuri si ce impact ar putea avea in relatia dintre clienti si banci. Din CPBR fac  parte BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit – Tiriac, Volksbank Romania si ING Bank Romania.

 

author avatar
Arpad Dobre
114 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger