Romanii vor cheltui pentru cei dragi 730 de lei, o crestere cu 12% fata de 2107, arata un sondaj GKI Digital realizat pe un esantion de respondenti de 1.335 de persoane.
Internautii vor scoate din buzunar cu 76 lei mai mult, iar cele mai multe cadouri vor fi destinate familiei restranse, in medie 3-4 persoane. Romanii activi pe internet vor utiliza, in proportie de 80%, surse online pentru cumpararea cadourilor de Craciun, in timp ce peste o treime dintre cei chestionati (34%) declara ca vor merge mai degraba la sigur si isi vor intreba apropiatii ce cadouri isi doresc. 11% dintre internauti au facut deja achizitii la jumatate lunii octombrie. Totodata, 37% dintre cei intervievati (peste 3,1 milioane de persoane) vor astepta pana la reducerile de Black Friday din a doua parte a lunii noiembrie sa cumpere cadouri, sperand sa gaseasca oferte bune si o varietate mai mare de produse. Dupa Black Friday, perioada de achizitie a tuturor cadourilor poate sa se intinda, pentru marea majoritate (80%), chiar pana la ultimele zile dinaintea Craciunului. Si anul acesta, fiecare al doilea cadou va contine un articol de imbracaminte, un produs cosmetic, iar acestea sunt urmate, in functie de popularitate, de: jucarii (43%), decoratiuni interioare, articole de bricolaj si echipamente casnice (37%), ceasuri, bijuterii, accesorii de moda (32%), smartphone-uri, tablete si accesorii ale acestora (27%) etc.